Bornholm
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 09-10-04 11:43

Hej!
Jeg skal en tur til Bornholm her i efterårsferien.Jeg kunne tænke mig at
komme ud at pirke efter torsk. Er det for tidligt på sæsonen ? Er der nogen
der har adresser og tlf. nr. til nogen der arr. kutterture på nordkysten ?
V.h Carsten.

Fra : Ivar Holm

Dato : 09-10-04 19:07

Hallo Carsten.

Der er ingen kutterture der udgår fra Bornholm på denne årstid. Tag
kystudstyret med i stedet.

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : Henrik TB

Dato : 10-10-04 21:41

> Der er ingen kutterture der udgår fra Bornholm på denne årstid. Tag
> kystudstyret med i stedet.

Så kan du være heldig at fange en klip(pe)fisk

Mvh
Henrik TB

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-10-04 13:38

"Ivar Holm" wrote

> Tag kystudstyret med i stedet.

Husk vadestav. De bornholmske kyster kan være livsfarlige.

Fiskeriet er bedst i hård pålandsvind.

- Jensby

Fra : Thomas Nyberg

Dato : 13-10-04 14:17

Hvis du skal fange torsk kan jeg anbefale, Gudhjem, i den Nordlige ende er
der en lang mole hvor du bør gå helt ud til den runde platform " jeg ved
ikke lige hvad sådan en hedder på mole sprog" her har jeg fangede torsk fra
med en sort sølv kyst wobbler. men også i den sydlige ende af Gudhjem er
der en god plads, bag ved havnen, lige i den sydligste hjørne er der en
lille natur trappe som du kan bruge til at komme over på en stor klippe,
uden for denne klippe er har jeg pogså fangede torsk, på samme kyst wobbler.

Ps. hold dig fra wadders, den nordlige del af kysterne er livsfarlige at
wadde på, hvis man ikke har stort lokal kendskab ang strøm og vind bløger
samt bund forhold.

pas på når du går fra den sydlige til den nordlige ende af Gundhjem, du
passerer nemlige ishuset som har nogle meget vanedannende softice.... god
tur.

Thomas