Blink til efterårs-kystfiskeri
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-10-04 18:43

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med valg af
blink-farver i efterårssæsonen. Målet er havørreder.

Er der visse farver som er mere oplagte end andre? Den lokale
grej-forhandler anbefalede rød og kobber til denne årstid, men hvad er jeres
erfaringer og foretrukne blink-farver.

Og så lige et spørgsmål om tidspunktet, er morgen/aften stadig at
foretrække, eller er det efterhånden ligegyldigt pga. den faldende
vandtemperatur?

Jeg købte bl.a. to nye spændende blink i dag; en ny model fra Toby og en
spændende Sølvkroken med krog bundet lidt som en flue. Jeg har smidt et par
billeder i dk.binaer.
Blinkene bliver afprøvet i weekenden på Røsnæs.

Mvh. Henrik

Fra : Kurt

Dato : 09-10-04 16:48

Hej, Henrik.

Jeg er godt nok ikke ekspert, men jeg fanger dog et par havørreder i ny og
næ med dem her http://www.godtgrej.dk/produkt.lasso?id=03-03-001 specielt
nr.3 fra oven som 15 grams, har aldrig haft noget der er så let, at kaste
med, de flyver som en pil gennem luften og kan varieres meget i
indtagningen.

Hilsen Kurt.

"Henrik Jensen" <fahmeda_fjerndetteogunderscore@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4166d188$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Mich@el

Dato : 10-10-04 15:12

Hejsa.

> Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med valg af
> blink-farver i efterårssæsonen. Målet er havørreder.

Ambulancefarvede woblere, korte spinstop....

Mvh.
Michael

Fra : Thomas

Dato : 11-10-04 13:08

Hej Henrik,
Du vil få mange gode svar. Her er mit: Boss 12 & 16 gram. Hvid, blå eller
kobber.
Hilsen
Thomas

Fra : Peter Habersaat

Dato : 26-10-04 19:50

Jeg kan kun anbefale boss blink
både 8 gr , 12gr og 16 gr alt efter vanddybde hvor du skal fiske

Fra : Michael Boysen

Dato : 26-10-04 22:19

Peter Habersaat wrote:
> Jeg kan kun anbefale boss blink

Hej Peter

Det var ikke mange - Du skulle prøve nogle flere

Har en kammerat som kun fisker med 12 og 18 gr. hjemmemalet/støbt
lysebrun Sølvpil året rundt, og han fanger jævnt mange havørreder ( =
stort set fisk på hver tur!)

Min pointe er, at det (i princippet) er ligegyldigt, hvad du benytter
for enden af linen!
Det som virkelig batter er, at du forstår at give dit yndlingsblink den
rette gang i vandet. Altså, man skal ikke vælge et blink fordi andre
fanger fisk på det, man skal vælge et man selv fanger fisk på - Du skal
finde et par blink, som arbejder godt i dine hænder og på dit grej!

Hvad farve angår, tror jeg det har mindre betydning. Jeg tror, at det er
svært for fisken, at vurdere farven på den silhuet den ser mod himlen -
Prøv evt. selv

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 10:10

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med valg af
> blink-farver i efterårssæsonen. Målet er havørreder.

Nu har du fået en del anbafalinger af blink, så jeg vil komme med et
alternativ som jeg har fanget mange havørreder på i de kolde måneder.

Jeg har taget en gul Jensen Insect-spinner, og fjernet krogen. I stedet for
trekrogen har jeg monteret en str. 1/0 Micky Finn streamer (Enkeltkrog).
Fisk den højt i vandet, det er det rene gift for træge havørreder.

/Alex