decoupage
Fra : Tricha Noname

Dato : 08-10-04 17:00

Hejsa

en forespørgsel i dette forum :
hvis jeg skal lave decoupage er det så noget specielt lim jeg skal bruge (
har set noget vældig dyrt hos Panduro Hobby ) eller kan jeg bruge noget
andet - i så fald hvad?

Mvh. Tricha

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-10-04 17:26

"Tricha Noname" <lotta136.nospam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har set noget vældig dyrt hos Panduro Hobby ) eller kan jeg bruge noget

Hej Tricha.

Prøv www.google.com -> Sider fra Danmark -> Decoupage -> Søg.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 08-10-04 18:27

Fri, 8 Oct 2004 17:59:33 +0200, skrev "Tricha Noname"
<lotta136.nospam@hotmail.com> i dk.fritid:

> [...]
>har set noget vældig dyrt hos Panduro Hobby ) eller kan jeg bruge noget

Ja, det bedste er at bruge en speciel lim. Det specielle ved den er,
at du bruger den både til at lime motiverne fast med og til at lakere
dem med bagefter.
Udover hos Panduro (som har to forskellige mærker, hvoraf det ene vist
er lidt dyrere end det andet), kan du også få decoupage-lim i
almindelige hobbybutikker, hvor priserne ofte er lidt lavere.
Netto havde iøvrigt lige haft decoupage-lim med i deres tilbudsavis i
den forgangne uge - måske kan du finde en Netto, hvor de har nogen
tilbage ?? Så vidt jeg husker var prisen yderst rimelig.

--
mvh Gitte Sørensen

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Stella Bang

Dato : 09-10-04 13:17

Hej
Man kan også i Bilka købe noget der hedder limlak som er vældig godt til
decoupage og det er ikke særlig dyrt.
Venligst
Stella

Fra : Jens

Dato : 06-11-04 17:39

Alm.hvid skolelim fortyndet med vand, så det for en konsistens som fløde.
Det bruger jeg, og resultatet er ok.
MVH Dorthe

Fra : Nette

Dato : 11-10-04 09:09

"Tricha Noname" skrev

> [...]
> har set noget vældig dyrt hos Panduro Hobby ) eller kan jeg bruge noget

Som du allerede har fået at vide, er det noget specielt lim. Det ligner
nærmest tapetklister.
Panduro har både det rigtige lim, som er bedst til flader, der skal være
slidstærke og tørres af daglig, f.eks. bakker, hvor imod deres Oceanlak er
ganske ok, og meget billigere ( det var det i hvert fald for nogle år
siden), når det drejer sig om æsker eller andet, som blot tørres over en
gang om ugen.

Nette