Hvor finder jeg reservedele på Fyn
Fra : Martin

Dato : 07-10-04 15:15

Jeg leder efter reservedele til en 9.9 hk Johnson fra 1976, hvor kan I
anbefale at købe dem henne.

Gerne i Odense, og NAE-Marine er udelukket.

--
/Martin

I may be bad - but I sure feel good !!

Fra : KT

Dato : 07-10-04 16:18

Vestfyns Marine.
64421676

Venlig service og priser.
Har næsten alt på lager.

Hilsen
Keld

Fra : Holten

Dato : 19-10-04 19:09

"Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter reservedele til en 9.9 hk Johnson fra 1976, hvor kan I
> anbefale at købe dem henne.
>
> Gerne i Odense, og NAE-Marine er udelukket.

Må man spørge om hvorfor de er udelukket, jeg har handlet der et par gange
uden at noget at bemærke ??

MVH

Holten

Fra : KT

Dato : 20-10-04 03:28

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev i en meddelelse

> "Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Må man spørge om hvorfor de er udelukket, jeg har handlet der et par gange
> [...]

Nok på grund af deres uforskammede kundebehandling.

Medbragte min adskilte Johnson 60HK motor (for at være sikker på de rigtige
dele) og spurgte venligt om en pris på de reservedele jeg ønskede.
Efter at have kikket i kassen 10 sek. fik jeg den besked at det nok var
billigst at
køre den til skothandleren og så købe en ny motor.
Direkte adspurgt, ville han ikke spilde sin tid med den motor overhovedet.
(måske for jeg kun skulle købe reservedelene og ikke arbejdsløn???)
Derefter kørte jeg til Vestfyns Bådcenter ved Middelfart, som skaffede mig
reservedelene
på 3 dage, til en pris af kr. 4.600,- (et nyt overstørrelse stempel, 3 nye
tændrør, komplet pakningssæt,
nye krydspindslejer, nye plejlstangslejer, nye krumtapslejer, 3 sæt
stempelringe samt
et par andre småting som bl.a. boltene til topstykket).
Jeg fik planslebet topstykket og hoonet 2 cylindre og udboret den tredie for
kr. 1.500,-
hos Fyns Cylindercervice.
Det tog mig en lørdag at samle motoren, som har sejlet ca. 60 timer siden og
stadig
spinner som en mis (anvendes bl.a. til undervisningsbrug for
speedbådskørekort og som dykkerbåd)

Hilsen
Keld

- som ej heller kommer hos NAE-marine mere

Fra : Martin

Dato : 24-10-04 08:15

> [...]
> og
> stadig
> spinner som en mis (anvendes bl.a. til undervisningsbrug for

Det ligger meget tæt op ad mine oplevelser.

De havde kigget på min 60 HK Evinrude i 10 sek. så foreslog han mig at
skrotte den, - MEEEEN han havde da lige et godt tilbud på en ny !!!!!

De lavede en kompressionstest på de 3 cylindre, og de resultater de viste
mig tydede på at motoren var totalt slidt i cylindrene. Hvad han ikke viste
var at motoren lige var kommet fra Cylindreservice hvor alle 3 cylindre var
blevet hoonet, nye stempler og ringe!!

Min VRO pumpe var bl.a. defekt og jeg havde valgt at bruge motoren uden. Men
jeg spurgte om den kunne renoveres. Nej det kunne den ihvertfald ikke, jeg
skullle købe en ny til 4-5.000. Senere finder jeg så ud af man kan købe et
renoveringskit til ca 200 kr.

Så man skulle næsten tro at det er samme historie vi har oplevet, eller også
er deres metoder standard.

/Martin

Fra : Holten

Dato : 28-10-04 19:50

> [...]
> købe et renoveringskit til ca 200 kr.
>
> Så man skulle næsten tro at det er samme historie vi har oplevet, eller

Sjovt nok, jeg har oplevet det lige stik modsatte.

Ringede til for at få plasticstyr til tænding/gas på en 60 HK Evinrude.
Han kiggede på mikrofilm, og efter vel ca. 10 minutters samtale blev vi
enige om hvilke stumper der var tale om.

Skulle bestilles hjem fra Belgien, og 4 dage efter ringede han, at stumperne
var hjemkommet.

Pris kr. 61,5.

Der forstod jeg faktisk ikke at han gad gøre så meget ud at stumper for så
lidt kr.

Så man kan have forskellige oplevelser, heldigvis var min god )

MVH

Holten

Fra : Martin [5220]

Dato : 29-10-04 15:10

> Sjovt nok, jeg har oplevet det lige stik modsatte.
>
> Så man kan have forskellige oplevelser, heldigvis var min god )

Det er jo rart med den slags oplevelser, især når det kan gøres for billige
penge.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 20-10-04 15:17

> Må man spørge om hvorfor de er udelukket, jeg har handlet der et par gange
> uden at noget at bemærke ??

Personlige dårlige erfaringer med stedet - derfor!