Køb af våben i usa.
Fra : Morten Holst

Dato : 06-10-04 22:41

Hej NG.

Så at der for et stykke tid siden var en tråd om køb af våben i usa. Det er
nu også blevet spændende for mig da jeg har fundet en halvaut. til 4000,-
under normalprisen i DK.

Hvad endte den tråd med?
Kan det betale sig og hvilke tilladelser skal man ha?

Morten Holst

Fra : Claus Espeholt

Dato : 07-10-04 13:38

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under normalprisen i DK.
>
> Hvad endte den tråd med?
> Kan det betale sig og hvilke tilladelser skal man ha?

Du skal betale told og moms i Danmark - også af forsendelseskomstnigerne.
Regn med ca. 30%. Og så skal du have en indførselstilladelse fra politiet.
MvH
Claus

Fra : Tobester

Dato : 07-10-04 21:41

> [...]
> Regn med ca. 30%. Og så skal du have en indførselstilladelse fra politiet.

Hej Claus,

Har du selv prøvet at indføre decideret våben i hel stand? Eller er det bare
reglerne, du citerer?

Jeg spørger af interesse, da det jo er en fristende mulighed, besparelsen på
flere modeller betaler jo rigeligt en rejse derover. Men jeg har ladet mig
fortælle, at det ikke er så nemt i praksis som det lyder, hvis man vil holde
sig indenfor lovens rammer.

Jeg ved af erfaring, at flere af de internet-repræsenterede forretninger
ikke sender våben eller dele hertil udenfor USAs grænser, da de ikke vil
komme i konflikt med div. eksport-import regler-embarkoer-forbud-boycuts....

Glæder mig til at høre mere,

Tobester, der har købt sigtekikkert hjem fra USA med 60% besparelse INCL.
momsafregning +told

Fra : ERIK PRESTMO

Dato : 08-10-04 01:05

Jeg tok i sin tid inn mange våpen fra et firma i Littleton, Colorado.

For det første skal firmaet som lever av og er ekspert på å takle
papirmøllen UT fra USA ha godt betalt.

Så kommer toll og moms (samme som til Norge)

Regn med en dollarkurs på minst 13 kroner, kanskje nærmere 15 kroner så
ligger du i nærheten av hva det virkelig kommer til å koste å få over våpen
fra USA. Det betyr i norske kroner og med norsk dollarkurs at våpna blir
dobbelt så dyre som du hadde tenkt deg.....

Bill Clinton sørget for å stramme voldsomt inn på muligheten for å sende
over våpen.

Firmaet jeg brukte heter ETSS, European Target Shooters Supply, og finnes på
nettet. Let på Google. Det drives av en hyggelig tysker....

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm
Tobester <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i

Fra : Claus Espeholt

Dato : 08-10-04 11:08

Hej
Jeg har importeret et løb. Det blev bare sendt derovre fra, og da det så kom
til tolden i Danmak bad de om en indførselstilladelse fra politiet. De
skulle naturligvis også have ca. 30% i told.
De fleste våben-firmaer i USA vil slet ikke handle med folk uden for USA, så
du skal have en til at købe det derovre. Hvis det er et helt våben, skal der
også laves udførselspapirer, og det er nok ikke helt let. Bill Clintons
weapons ban er udløbet her den 13. september - og bliver sikkert ikke
fornyet under presidents Bush's embedsperiode.
MvH
Claus