Put and take i nærheden af Amager
Fra : Bo Hansen

Dato : 05-10-04 21:19

Hej

Er der nogen der kender til en P&T sø i nærheden af Amager hvor der er
mulighed for at lufte fluestangen? Jeg har ingen bil hvilket begrænser
mulighederne lidt.

Mvh
Bo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-04 21:54

Bo Hansen wrote:

> Er der nogen der kender til en P&T sø i nærheden af Amager hvor der er
> mulighed for at lufte fluestangen? Jeg har ingen bil hvilket begrænser
> mulighederne lidt.

Hmmm... de fleste P&T-søer er da overendte af tyrkere som bader orm.

På Amager må der da være masser af mulighedder for kystfluefiskeri,
og det koster kun et par wadders, og evt. et søkort, så du kan udse
dig nogle interessante pladser.

Og i Ørresund kan du fange rigtige vilde havørreder, og det er altså
noget andet end de haleløse dambrugsørreder, som er udsat i et P&T.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Karlsson

Dato : 06-10-04 00:00

Hej Bo

Muligvis eksisterer dok1 stadigvæk ude på holmen, har dog aldrig været der,
så hvor meget den oplysning kan bruges til er op til dig

Men der er da flere p&t'er der kan nås med tog og bus, nivå p&t med
kystbanen, Drive in p&t med tog til farum og så bussen mod frederikssund,
St. Rosenbusk p&t samme rute, men gå turen er liidt længere. Fredensborg p&t
tog til hillerød, og tog til fredensborg, og så bussen .

Mvh
Lasse Karlsson

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-10-04 13:58

"Lasse Karlsson" <l.karlsson@wanadoo.dk> wrote in message

> Muligvis eksisterer dok1 stadigvæk ude på holmen, har dog aldrig
> været der, så hvor meget den oplysning kan bruges til er op til dig

Hvis den eksisterer endnu, så kan man ikke fluefiske, da der er flere meter
ned til vandlinien. Det er desuden et ualmindeligt kedeligt sted, hvis man
kommer for fiskeriet.

Jeg havde en sjov oplevelse, da jeg var derude på en cykeltur for et par år
siden: Jeg sad på dokporten ud til havnebassinet med benene ud over og en
kølig pilsner i hånden, da der kom en havørred på mindst 6-7 kg op og vendte
i overfladen lige der, hvor portene ind til dokken mødes. Havørreden har
ganske givet fundet ud af, at der slipper lidt foderrester ud af den
minimale revne, der er mellem de to porte. Der går altså store havørreder
næsten helt inde i bunden af Københavns Havn. Ærgelig at jeg ikke havde lidt
grej med på cykelturen

--
-Jens B.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-10-04 14:55

"Bo Hansen" <hr@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kender til en P&T sø i nærheden af Amager hvor der er
> mulighed for at lufte fluestangen? Jeg har ingen bil hvilket begrænser

Hej Bo.

Nap du 350S'eren ud til os i Ballerup, vi har en fin lille p&t-sø,

Poppelsøens Ørredvand
v/ Mogens Petersen
Baltorpvej 208 - 212
2750 Ballerup
Tlf.: 4053 0689

http://www.poppel.dk/

Tag alternativt metroen til Vanløse, og derfra toget videre til Ballerup,
linie C, H eller H+.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Benzo

Dato : 06-10-04 18:24

> Hej Bo.
>
> Nap du 350S'eren ud til os i Ballerup, vi har en fin lille p&t-sø,

Reklame, nå skidt være med det, Du skylder mig 16 fluer, du kan selv pille
dem ned fra træet. Kigger ud en dag.

Mich

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-10-04 13:04

"Benzo" <Michael.tidemand.nielsen.benzo.tarzan@webspeed.dk> wrote in message

> Reklame, nå skidt være med det, Du skylder mig 16 fluer, du kan selv pille
> dem ned fra træet. Kigger ud en dag.
>
> Mich

Næh, jeg har intet med Poppelsøen at gøre, andet end jeg fisker der en gang
imellem.

Mvh

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : poulgrandahl

Dato : 12-10-04 06:35

Du kan prøve at kig på www.fiskezone.dk
Der kan du klikke ind på de forskellige søer

http://www.kandu.dk/