Araber
Fra : anne-sophie

Dato : 05-10-04 19:22

hejsa

jeg er en pige der passer en meget nevøs vallerk ved navn: Prince. Når man
skal tage hans trense på svinger han hoved frem og tilbage og det er
umugligt at tage det på. en anden ting er at han er meget hovedsky.. Hvis
der er nogle der kan hjælpe mig med mine problemer så skriv venligst til
mig..

Qnuzz Pia

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 09:20

"anne-sophie" <aue_fie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er nogle der kan hjælpe mig med mine problemer så skriv venligst til

Hej Pia

Det er et meget svært spørgsmål at besvare pr. nyhedsgruppe, jeg vil råde
dig til, at få hjælp af menneske der har forstand på HMS (HorseMannShip),
der er mange rundt omkring i DK der arbejder med det.

En umiddelbar tanke når han opfører sig som han gør, er at det at få trensen
på er forbundet med ubehag.

Det kan være umiddelbart ubehag på grund af
- tandproblemer,
- et skarp bid
- et dårligt tilpasset hovedtøj

Det kan også være fordi han forbinder det at få hovedtøjet på med at de
efterfølgende vil ske noget ubehageligt.
- brutal ridning
- skræmmende omgivelser

Endelig kan han tidligere have haft nogle oplevelser, der sidder dybt i ham.

Det kan være en kæmpe opgave at få løst op for problemet, men første skridt
er at erkende der er et problem, og der er du nu.

Sådan rent praktisk så kunne du jo prøve at ride ham uden bid for at se om
forklaringen ligger der, du kunne også få undersøgt tænder og mund for at se
om alt er i orden der.

Det kan være en stor opgave, så mit første råd vil være at finde en HMS
peron i nærheden til at kigge på ham og hans reaktioner.

Held og lykke

John

Fra : anne-sophie

Dato : 07-10-04 14:38

tak for svaret, menn han er også begyndt at bide andre heste der kommer
forbi hans boks, fordi han er meget bange for dem. nu har vi haft en
hestehvisker til at se på ham..