Tælle sider i pdf fil...
Fra : Peter

Dato : 05-10-04 19:17

Hejsa!

Jeg har brug for at kunne tælle antal sider i en pdf fil en bruger
uploader... Jeg har adgang til PDflib hvis denne skulle kunne?

Umiddelbart havde jeg i tankerne at gøre det med ghostscript, altså køre
den i konsollen fra php (jeg har mulighed for dette) men jeg er ikke
lige verdensmester i ghostscript

Har nogen en god ide?

/Peter.

Fra : Peter

Dato : 05-10-04 19:21

Peter wrote:
> Umiddelbart havde jeg i tankerne at gøre det med ghostscript, altså køre
> den i konsollen fra php (jeg har mulighed for dette) men jeg er ikke
> lige verdensmester i ghostscript

Det kunne så lade sig gøre med:

pdf2ps -sOutputFile=- fil.pdf |grep -c "%%Page: "

Men hvordan for jeg nu resultatet ind i php?

/Peter.

Fra : Peter

Dato : 05-10-04 19:25

Peter wrote:
> Det kunne så lade sig gøre med:
>
> pdf2ps -sOutputFile=- fil.pdf |grep -c "%%Page: "
>
> Men hvordan for jeg nu resultatet ind i php?

$pages=shell_exec("pdf2ps -sOutputFile=- fil.pdf |grep -c "%%Page: "");

Tak for hjælpen til mig selv

/Peter.

Fra : Søren Blom

Dato : 05-10-04 20:17

"Peter" <nospam@nospam.invalid> skrev

> Tak for hjælpen til mig selv

Smil, det er da rart at vi andre kan følge udviklingen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 21:41

Hehe, da du skrev "udviklingen", tænkte jeg straks på en tråd som denne:

> Nå, han det var ikke så slemt enda med ham Jørgen. Faktisk er de
> flyttet sammen, men er det ikke for tideligt, når de ikke har kendt
> hinnanden i mere end 10 måneder?
Hjælp, jeg skal være morfar!

Eller noget... :)

--