Flash over hele skærmen
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 13-05-01 20:37

Nogen her der kan henvise til nogle Flash sider der anvender
størstedelen af vinduet ?

Det er mit indtryk, at sider der anvender Flash ofte er opbygget med
et centralt felt på ca. 800 x 600 og altså vises ens i forskellige
opløsninger, og ikke udnytter disse forskellige.

Er det fordi der ikke findes nogen fornuftige måde at tilpasse /
fordele Flash til hele skærmen ?

En løsning jeg har set er anvendelsen af frames, hvor forskellige
Flash filer placeres sammen med f.eks. en alm. HTML side.

Men er der ikke andre muligheder ?

Mvh
Bo

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 13-05-01 20:51

ups - jeg lige at jeg ikke ønsker at skalere Flash filen til
width=100% da tekst m.m. bliver 'grovere' og desuden udnytter dette jo
heller ikke størrelsen til at give plads til mere indhold.

Bo

Fra : Martin

Dato : 13-05-01 23:48

On Sun, 13 May 2001 19:51:23 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

> [...]
>width=100% da tekst m.m. bliver 'grovere' og desuden udnytter dette jo
>heller ikke størrelsen til at give plads til mere indhold.

Det med teksten bliver "grovere" det er jo derfor at vektor grafik er
"opfundet" jeg mener at alt tekst skrevet i flash er vektor
automatisk... men okei et billede som er scannet ind af venner og
familie er svært at lave om til vektor... nå men det var egentlig ik
lige spørgsmålet... så undskyld jeg "larmer" lidt her...

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : bo rattenborg

Dato : 14-05-01 09:21

> [...]
> familie er svært at lave om til vektor... nå men det var egentlig ik
> lige spørgsmålet... så undskyld jeg "larmer" lidt her...

Problemet er, at jeg ikke ønsker at forstørre teksten, men at udnytte
skærmens størrelse.

Bo

Fra : Michael Peo

Dato : 14-05-01 16:31

nix-bix Bo...
Du kan vælge imellem at skalere flash-filen eller...
at lave forskellige flash-film der passer i str. til forskellige
skærmopløsninger, og så redirecte folk alt efter hvilken opløsning de kører.
MEN.... hvor kan du ikke lave et design der er skalérbart? Det virker en
smule tåbeligt ikke at udnytte vektorgrafikkens største styrke... at den er
skalérbar.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : Allan S.

Dato : 16-05-01 15:04

Du beder om et eksempel:
Gå ind på www.winther-cykler.dk
De har lavet et spil der hedder Kyl-En-Kværn som benytter hele skærmen men
har tilpasset flash'en til din aktuelle opløsning.
Bare tryk på linket fra forsiden.

God fornøjelse
Mvh
Allan

Fra : Michael Peo

Dato : 17-05-01 10:29

Jammen.. Den er ikke så svær... Det er så vidt jeg kan se bare en flash-film
der fylder skærmen ud - altså er skalérbar.
Grunden til at mange flash'ere laver deres sites/film i en frame, eller i et
pop-up der har en fast str. er (nok) fordi deres design ikke egner sig til
at blive skaléret... Hvis filmen f.eks. indeholder pixelgrafik, der - når
det bliver skaléret uforholdsmæssigt op eller ned i str. - bliver "grim".
Test de forskellige muligheder du har i dine Publish Settings, og find ud af
hvad der passer dig bedst.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk