Undersøge om en streng er en dato
Fra : Casper Bang

Dato : 05-10-04 09:08

Hej,

Jeg vil konvertere et nvarchar-felt til et smalldatetime felt.
Hvis jeg bruger følgende sætning:

update tabel set felt = CONVERT(smalldatetime, felt, 5)

får jeg en fejl, da alle records åbenbart ikke kan konvertere til
smalldatetime.

Jeg skal bruge en SELECT der kan vise mig alle tupler hvor datoen ikke kan
konverteres

Kan i hjælpe mig med dette? Jeg bruger MS SQL.

På forhånd tak.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-10-04 09:39

"Casper Bang" wrote

> Jeg skal bruge en SELECT der kan vise mig alle tupler hvor datoen ikke kan
> konverteres

ISDATE?

fra BOL:
ISDATE returns 1 if the input expression is a valid date; otherwise, it
returns 0.

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 05-10-04 16:13

> ISDATE?
>
> fra BOL:
> ISDATE returns 1 if the input expression is a valid date; otherwise, it
> returns 0.

Hvorfor er det altid så simpelt?

Tak for hjælpen!

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 05-10-04 18:17

Peter Lykkegaard wrote:

> fra BOL:

Med fare for at lyde utroligt uvidende: hvad er BOL?

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-10-04 18:22

"Nezar Nielsen" wrote

> Med fare for at lyde utroligt uvidende: hvad er BOL?

LOL - det er TFM

BOL = Books OnLine

Omfattende elektronisk opslagsværk/manual til MSSQL
Kan hentes hos MS hvis man ikke har MSSQL installeret lokalt eller har behov
for en opdateret version

- Peter