Thermodragt el. flydedragt
Fra : Benzo

Dato : 03-10-04 17:51

Go´Søndag.

Min thermodragt kan ikke mere og skal nu ha´ny. "Er aftalt med hjemmestyret"
Men skal det være en flydedragt el. en thermodragt, Jeg kan huske at i
søværnet havde vi flydedragter på men skulle så have varmttøj indeunder,
hvor imod min thermodragt kunne jeg have shorts og t-shirt på i god frost.

Er det foreskellen på dragterne, jeg gider nemlig ikke være hæmmet af
formeget tøj.

Mich

Fra : 7C

Dato : 03-10-04 21:39

Hvad skal du bruge den til?

Skal du ud i båd, så flydedragt anytime. Ellers er det vel smag og behag.
Jeg bruger min flydedragt til alle former for fiskeri. Den er behagelig at
have på. Man skal dog ikke gå ud i frostvejr uden lunt tøj under dragten.
Jeg har iøvrigt formået at falde i søvn under fiskeri på en mole i Norge i
frostvejr i min flydedragt. Så helt dum er den vel ikke.

Vh.

Søren

Fra : Pastoren

Dato : 04-10-04 17:14

hvis man er fuld nok kan man sove overalt

Fra : Stefan

Dato : 04-10-04 20:57

> [...]
> hvor imod min thermodragt kunne jeg have shorts og t-shirt på i god frost.
>
> Er det foreskellen på dragterne, jeg gider nemlig ikke være hæmmet af

Jeg har på intet tidspunkt haft behov for særlig varmt tøj under min
flydedragt - selv ikke en hel vinterdag på Øresund. Jeg ville dog ikke nøjes
med shorts og t-shirt - trods alt!
Min dragt er ikke nogen speciel dyr udgave (1299 kr), og til mit brug på 3-4
gange årlig er den helt perfekt. Der er 5 mm neopren i "foret" på
flydedragten, så der skal alligevel en del til, for at man fryser.
Desuden er den nem at få igennem hos hjemmestyret - det er trods alt din
sikkerhed det gælder HVIS du nu skulle falde i vandet

Stefan