Excel & Delphi
Fra : Hans

Dato : 03-10-04 12:11

Jadav!
Er der nogen de har leget med Excel i Delphi???
Jeg har D7, den der var med Alt om Data.
Kan den overhoved læse direkte fra Excel eller skal man have en pro version
???

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 12:47

Der er et antal metoder til at arbejde med excel i Delphi:

1) Via "Automation"
2) Via en database adgang (ODBC)
3) Via deciderede komponenter, som arbejder direkte med XLS filer.

Med metode 1 anvender du delphi til at styre excel. Denne kræver
selvfølgelig, at excel er installeret på maskinen. Delphi Personal
udgaven indeholder vist ikke automatiseringskomponenterne, men
principielt skulle du kunne generere disse selv via import af et "type
library".

Metode 2 og 3 arbejder derimod med XLS filer, men har egentlig ikke
noget med excel at gøre.

Kun metode 2 kræver delphi pro versionen.

Metode 3 vil nok kræve, at du har adgang til kildekoden for at få en
given komponent til at virke i delphi personal (pga forskellige binære
formater for dcu filerne).

Søg på google after excel og delphi, så dukker der en del op.

hilsen
Uffe

Fra : Henry

Dato : 03-10-04 21:14

> [...]
> Jeg har D7, den der var med Alt om Data.
> Kan den overhoved læse direkte fra Excel eller skal man have en pro

Når du har fået importeret MS office TLB så kan du fortsætte her hos Debora
Pate.

http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOffc.htm

mvh
Henry