Kontrolleret download
Fra : Soeren

Dato : 02-10-04 21:29

Jeg har lavet en download servlet (java), der sætter content-type, og
serialiserer en fil til browseren. Kan man lave noget tilsvarende i PHP? Det
vil både kunne bruges til logning og til at begrænse adgangen til filen
(eksempelvis til brugere, der har logget sig ind).

På forhånd tak.

MVH Søren Petersen

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-10-04 21:44

"Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in

> [...]
> PHP? Det vil både kunne bruges til logning og til at begrænse adgangen
> til filen (eksempelvis til brugere, der har logget sig ind).

Ja da. Kig på header() og readfile()

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Soeren

Dato : 02-10-04 21:56

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> wrote in message
> "Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in

> Ja da. Kig på header() og readfile()
>

> --
> Personal: <http://www.solitude.dk>
> File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Kender du et færdigt eksempel? Jeg er MEGET grøn i PHP

På forhånd tak

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-10-04 22:12

"Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in news:415f15c6$0$181
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kender du et færdigt eksempel? Jeg er MEGET grøn i PHP

Jeg kan da lave et der sender et png-billede.

<?php
// Vi tjekker om filen findes.
if (file_exists("images/image.png") {
   // Først skal der sendes en rigtig content-type.
   header("Content-Type: image/png");

   // Så skal filen sendes til browseren.
   readfile("images/image.png");
   exit;
} else {
   header("Content-Type: text/plain");
   echo "Billedet kan ikke findes.\r\n";
}
?>

Fra : Soeren

Dato : 03-10-04 17:26

Det kalder jeg service, Tusind tak, Andreas.

Jeg skal lige være sikker: Skal det i readfile læste ikke skrives til en
udgående datastrøm (stdout)??

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 03-10-04 17:42

"Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in news:4160280e$0$201
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det kalder jeg service, Tusind tak, Andreas.
>
> Jeg skal lige være sikker: Skal det i readfile læste ikke skrives til en
> udgående datastrøm (stdout)??

readfile() outputter til stdout automagisk.