Genveje til nyinstallerede programmer
Fra : kh

Dato : 02-10-04 15:24

Hejsa

Jeg føler mig virkelig dum ved atstille dette spørgsmål, men nu gør jeg da
alligevel. Jeg har lige installeret firefox og thunderbird, men ved ikke
hvordan jeg starter programmerne. hvordan laver jeg en genvej på
skrivebordet eller i 'start menuen'til nyinstallerede programmer? De kommer
jo ikke af sig selv ligesom i Windows. Jeg bruger SuSe 9.1 og er absolut
Linux Newbee. Jeg har haft SuSe installeret i under en uge og har indtil
videre kun kæmpet med at få mit hardware til at fungere. (Det går forresten
heller ikke så godt)

Fra : kristina

Dato : 06-10-04 08:54

kh wrote:

> [...]
> videre kun kæmpet med at få mit hardware til at fungere. (Det går forresten

Hej ja jeg tro at det med hartware er lidt typisk for Suse, jeg kørte
for nogle år tilbage suse8.1 professional. Jeg fik det aldrig til at
spille 100%. Jeg tror dog det er blevet bedre siden det er et betalings
pogram i dag.
Der er vist stor forskeld på det med ikonerne om du køre kde eller gnome.
prøv at se på deres sider ( har ikke selv tjekket der) www.kde.org &
www.gnome.org
ellers skulle du prøve at køre en anden destro eks knoppix fra HD eller
mandrake. mandrake er nok den nemeste destro at instalere og velige
holde. Og også når du skal instalere nye programmer. og i mandrake
kommer ikonerne i menuen automatisk.

Prøv ellwers at tjekke suse hjæmme side.

Håber at det kunne hjælpe lidt.