adsl og forlængerledning
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 12:29

En dame på tdc har solgt mig en adsl-linie (128/128). boksen skal stå
inde i stuen, men jeg kunne bruge en forlængerledning ind til kontoret
hbor computeren står.
Det betyder 20 m ledning.
Hvad vil det betyde for forbindelsen?

VH jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 12:29

JcLind skrev:

> Det betyder 20 m ledning.
> Hvad vil det betyde for forbindelsen?

Intet. Gør bare det der er ingen hindringer deraf.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-10-04 12:30

I dk.edb.internet.udbydere.xdsl, skrev JcLind:
> En dame på tdc har solgt mig en adsl-linie (128/128). boksen skal stå
> inde i stuen, men jeg kunne bruge en forlængerledning ind til kontoret
> [...]

At din kæreste syntes at ADSL er noget pjat fordi du skal have 20 meter
kabel til at rode rundt henover gulvet.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 13:35

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse

| At din kæreste

kone

| syntes at ADSL er noget pjat fordi du skal have 20 meter
| kabel til at rode rundt henover gulvet.

nemlig, ja, så vi har aftalt at vi hænger ledningen op i loftet, hvor
den følger listerne rundt.

Men ellers har du fuldstændigt ret

VH jakob

PS, tak for tilbagemeldingen til alle

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-10-04 16:17

"JcLind" <Svar her i gruppen> wrote:

> "Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse

> kone

> nemlig, ja, så vi har aftalt at vi hænger ledningen op i loftet, hvor
> den følger listerne rundt.

Du kunne overveje at investere i en trådløs forbindelse.
Det har da sparet mig for 20 m ledning, samt giver fred for konen.

Stig Johansen

Fra : Cubus

Dato : 02-10-04 16:42

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev

> Du kunne overveje at investere i en trådløs forbindelse.
> Det har da sparet mig for 20 m ledning, samt giver fred for konen.

Til gengæld bliver der formentlig brug for en stor potteplante el lign.
Koner bryder sig ikke om at se på skillefiltre, modemmer, trådløse
routere mv i stuen.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Thomas

Dato : 02-10-04 19:31

> Til gengæld bliver der formentlig brug for en stor potteplante el lign.
> Koner bryder sig ikke om at se på skillefiltre, modemmer, trådløse
> routere mv i stuen.

Med alt det besvær, ville det sku være lettere at skille sig af med konen.

/Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 20:02

Thomas skrev:

> Med alt det besvær, ville det sku være lettere at skille sig af med
> konen.

Ja eller finde en modsat type. Min kone synes jeg er tosset når jeg med
fandens vold og magt forsøger at skjule selv den mindste ledning og boks.

Jeg haaaader ledninger og synlige bokse man ikke har gavn at at de er
synlige - væk med dem

Fra : KJ

Dato : 02-10-04 21:32

Martin Johansen [6000] <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> [...]
> fandens vold og magt forsøger at skjule selv den mindste ledning og boks.
>
> Jeg haaaader ledninger og synlige bokse man ikke har gavn at at de er

Kan I så ikke bare bytte kone?

KJ

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 21:39

KJ skrev:

> Kan I så ikke bare bytte kone?

Du sir' noget

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-10-04 16:39

> En dame på tdc har solgt mig en adsl-linie (128/128). boksen skal stå
> inde i stuen, men jeg kunne bruge en forlængerledning ind til kontoret
> [...]

Telefonkablet skal være så kort som muligt for at undgå problemer. Det
anbefales altid at bruge de kabler, som følger med (normalt er det
medfølgende telefonkabel vist 1-1½ m..) Står din computer ikke lige ved
telefonstikket, bør du således ikke trække et langt telefonkabel, men
istedet placere modem/router lige ved stikket, og så trække et langt
netkabel - disse kan uden problemer være op til 100 m..

--
Mvh. Jesper

Fra : Cubus

Dato : 02-10-04 16:50

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev

> [...]
> istedet placere modem/router lige ved stikket, og så trække et langt
> netkabel - disse kan uden problemer være op til 100 m..

Der er ikke nogen som helst logik i, at der er, lad os sige, 3 km kabel
fra telefoncentralen til kunden under gader og stræder, og at en forlængelse
fra telefonstikket på 20 meter så pludselig skulle give problemer. Slet ikke,
hvis der anvendes parsnoet kabel, men selv en flad sort telefonledning ville
formentlig kunne bruges.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-10-04 00:05

> [...]
ikke,
> hvis der anvendes parsnoet kabel, men selv en flad sort telefonledning

Jeg er ikke tekniker eller noget - jeg refererer blot hvad mine kolleger i
supporten hos Tiscali siger til de kunder, som ringer ind - et langt kabel
giver problemer. Bed mig ikke om en forklaring - den er der forhåbentlig
andre, som kan komme med...

--
Mvh. Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-04 10:38

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> - et langt kabel giver problemer. Bed mig ikke om en forklaring - den
> er der forhåbentlig andre, som kan komme med...

Som Cubus er inde på, så er der ikke meget logik i at 20 meter almindeligt
kabel fra eller til gør en større forskel, hvis der alligevel er 3 km til
centralen..

Jeg bruger noget almindelig fladt telefonkabel ca 20 meter tværs gennem
huset - rundt om døre o.s.v. - og der har jeg ingen problemer ned min
2048/512 mbit - der er fuldt hul igennem - og kører helt stabilt.

Men det kan da ikke udlukkes, at det måske kan give problemer med støj, hvis
det ligger tæt på el-kabler eller stikkontakter ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Anders S.

Dato : 05-10-04 12:49

> [...]
>>
> Men det kan da ikke udlukkes, at det måske kan give problemer med støj,
> hvis det ligger tæt på el-kabler eller stikkontakter ?

Netop... støj er problemet det er også det der afgør hvor høj en hastighed
du kan få på Internettet. Jo længere væk fra centralen du bor jo mere støj
bliver der på linjen. Der er vist også stor afvigelse på kvaliteten af alm.
tlf. kabel. TDC fraråder også at bruge forlængerledning og tilråder
netkabel.

--
MVH
Anders S..

Fra : Juel CH

Dato : 28-10-04 13:09

Har selv forlænget forbindelsen fra splitter til Router med min. 20 m. uden
problemer, forbindelsen er enda et par ekstra tråde jeg havde i min ISDN
installation gennem hele huset.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-04 21:34

"Juel CH" <xwojuelwx@bluewin.ch> wrote in message
> Har selv forlænget forbindelsen fra splitter til Router med min. 20 m.
uden
> problemer, forbindelsen er enda et par ekstra tråde jeg havde i min ISDN
> installation gennem hele huset.

Jeg har så sent som i eftermiddags supporteret en kunde, som ikke kunne få
en stabil forbindelse (routeren skiftede mellem no cpe detected, training og
trained konstant. Problemet? Kunden brugte en forlængerledning på blot 10
m.. Derfor supporterer vi generelt ikke en kunde, som ikke har sat sit
udstyr til det første stik - det kan koste mange penge til teknikere på
først centralen, efterfølgende hos kunden selv, hvis udstyret sidder på en
forlængerledning eller på et andet stik end monopolskillepunktet.

Givet - det virker da sikkert for nogen.

--
Mvh. Jesper

Fra : KsNa

Dato : 29-10-04 20:27

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> først centralen, efterfølgende hos kunden selv, hvis udstyret sidder på en
> forlængerledning eller på et andet stik end monopolskillepunktet.

Nu er der jo også himmelvid forskel, på en forlængerledning og noget
ordentligt parsnoet kabel.
Men det er da rigtigt, at hvis der er problemer så er det første man prøver
selvfølgelig ens eget "skrammel" - væk med det og hvis det stadig ikke
virker må man fejlmelde.

Mvh
Kim

Fra : Anders S.

Dato : 30-10-04 09:08

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøver
> selvfølgelig ens eget "skrammel" - væk med det og hvis det stadig ikke

Enig

--
MVH
Anders S..

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 07-10-04 15:40

> En dame på tdc har solgt mig en adsl-linie (128/128). boksen skal stå
> inde i stuen, men jeg kunne bruge en forlængerledning ind til kontoret
> [...]

Nu er der vist svaret på spørgsmålet, men har en kammerat der har gjort brug
af metoden til det ekstreme. Han har trukket et netkabel ikkr fra naboen
hus, men fra det næste hus, så kablet altså går igennem naboens have (dvs
det ligger "gemt" inde i hækken.) Jeg vil skyde på at han har godt 75m
netkabel mellem routeren og hans computer. Det kører uden problemer
whatsoever (-;

Jeg fik en pæn griner da jeg så kablet komme ind af hans vindue på 2. sal og
derefter med øjnene at kunne følge det gennem hele naboens have og videre
til "na-naboen", hehe. Så bare kør på med de 20m!

/Søren