Tiscali Danmark til salg
Fra : F.Larsen

Dato : 02-10-04 09:52

Hej

Så lige at Børsen har en artikel i fredagsnummeret hvor de skriver at
Tiscali Danmark nu er sat til salg af ejerne ... jeg syntes eller det blev
ihærdig afvist af Tiscali's direktør som sendt som for en måned siden :=)

--
Flemming

Fra : Jacob Andersen

Dato : 02-10-04 11:00

F.Larsen wrote:
> [...]
> ihærdig afvist af Tiscali's direktør som sendt som for en måned siden :=)

Alle firmaer er til salg til den rigtige pris.

Jacob Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-10-04 11:16

F.Larsen wrote:
> [...]
> Tiscali Danmark nu er sat til salg af ejerne ... jeg syntes eller det
> blev ihærdig afvist af Tiscali's direktør som sendt som for en måned

Sådan noget fortæller man ikke før det er "endeligt" - så det er helt
normalt, at man ikke kender noget til sagen før da.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-10-04 16:35

> Så lige at Børsen har en artikel i fredagsnummeret hvor de skriver at
> Tiscali Danmark nu er sat til salg af ejerne ... jeg syntes eller det blev
> ihærdig afvist af Tiscali's direktør som sendt som for en måned siden :=)

I de artikler jeg har læst står der ikke, at Tiscali aktivt forsøger at
sælge den danske afdeling. Men alt kan købes for den rigtige pris.

--
Mvh. Jesper

Fra : F.Larsen

Dato : 02-10-04 22:09

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> I de artikler jeg har læst står der ikke, at Tiscali aktivt forsøger at
> sælge den danske afdeling. Men alt kan købes for den rigtige pris.

"På en telekonference i fredags sagde Tiscalis topchef, Ruud Huisman, at
selskabet nu planlægger salget af sine aktiver i Spanien, Danmark og
Tjekkiet, ligesom netværksfirmaet T-Net er til salg. "
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25381

--
Flemming

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-10-04 23:56

Hej F.Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25381

Forudsat de har refereret nogenlunde korrekt og rimelig adækvat, er
historien ikke uden interesse.

Bortset fra at Serge Lupas igen afviser det hele som røg, er ikke
mindst flg. strofer interessante (fra ovennævnte artikel):

"Hos Tiscali i Milano oplyser presseansvarlig, Simona Vecchies, at
Danmark klart er med i overvejelserne, men selskabet har endnu ikke
besluttet om Danmark bliver solgt, hvornår det sker og til hvem. Men
det kan ske."

"Vi har allerede foretaget frasalg, og givet at Danmark ikke falder ind
under den strikse definition af et kernemarked, vil nogle rationelt
tro, at Danmark er til salg. Men det betyder ikke, at vi sælger det i
morgen, lyder meldingen fra Simona Vecchies."

Og så det rigtige interessante:

"Spekulation om salg af hele Tiscali
Samtidig med overvejelserne om salg af Tiscali Danmark har der været
heftige forlydender om et salg af hele Tiscali til enten Telecom Italia
eller tyske T-Online.

Det har fået aktiekursen til at eksplodere med en stigning på over 30
procent på to uger."

Især den sidste strofe er værd at lægge mærke til.

Noget tyder på, at de har fået held med deres spekulationsstrategi.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jacob Andersen

Dato : 03-10-04 12:53

Rudi Stegen wrote:
> [...]
>
> Især den sidste strofe er værd at lægge mærke til.
>
> Noget tyder på, at de har fået held med deres spekulationsstrategi.

Hehe, så teorien er altså at de prøver at sætte gang i rygterne for at
få aktiekursen op, så de har flere penge til gæld, men ikke sælger?
Eller misforstod jeg dit indlæg.

Om ikke andet kan det også give bank til kursen i det lange løb.

Jacob Andersen