Lille Enghavevej - Kbh.
Fra : Kell Christensen

Dato : 01-10-04 19:24

Er der mon en der kan fortælle noget om Lille Enghavevej
på Vesterbro i København...

Findes den stadig, og i så fald hvad heder den i dag?

Der findes en web-side med gader der har ændret navn,
men den er pt pist borte.

mvh Gunvor

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-10-04 19:49

Kell Christensen skrev:
> Er der mon en der kan fortælle noget om Lille Enghavevej
> på Vesterbro i København...
> Findes den stadig, og i så fald hvad heder den i dag?

Det må være Hedebygade. Den hed Lille Enghavevej på
Hother Waagensens kort fra 1886. Den gik fra Lille Frydsvej
til Enghavevej, parallelt med Frydsvej. Frydsvej må være
nutidens Sundevedsgade, og Lille Frydsvej må være
Tøndergade.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kell Christensen

Dato : 01-10-04 21:54

1000 tak!

Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 02-10-04 10:30

Kære Gunvor

Gaden findes ikke mere. På google kan man se at Carl Brisson var født i
denne gade.
Jeg kan ikke begrunde min antagelse, men jeg tror den idag hedder
Rejsbygade.
Prøv ellers Københavns Bymuseum
Hilsen
Ole S.D. Hansen

Fra : Kell Christensen

Dato : 02-10-04 10:10

Også tak til dig.

mvh Gunvor

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-04 11:01

Ole S.D. Hansen skrev:

> Jeg kan ikke begrunde min antagelse, men jeg tror den idag
> hedder Rejsbygade.

Nej, den ligger lidt sydligere. Jeg er helt sikker på at det er
Hedebygade. Forresten var navnet Lille Enghavevej allerede
ændret til Hedebygade på Meldals Trap Danmark-kort i 1906.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 04-10-04 10:17

Kære Herluf Holdt og øvrig gruppe

Ak ja, du har ret. Lille Enghavevej ses tydeligt på H. Waagensens kort over
Kjøbehavn fra 1886.

Jeg ærgrede mig li'godt over at jeg ikke vidste det, da jeg som barn har
boet 15-16 år. Til gengæld vidste jeg, at Tove Ditlevsen og Carl Brisson
begge var født i gaden.

De bedste hilsener

Ole S.D. Hansen