mktime returnerer -1 ?
Fra : L[x]

Dato : 01-10-04 18:04

Hey.

Nedenstående kode er næsten uændret taget fra en tutorial.

$_SESSION['refresh_time'] = 1;
$_SESSION['l_hour'] = date("H");
$_SESSION['l_min'] = date("i");
$_SESSION['l_sec'] = date("s");
$_SESSION['l_mon'] = date("m");
$_SESSION['l_day'] = date("d");
$_SESSION['l_year'] = date("Y");

$_SESSION['l_time'] = mktime($l_hour,$l_min,$l_sec,$l_mon,$l_day,$l_year);

header('Location: ses2.php');

/** delvist indhold af ses2.php */

echo "$l_time";

/** indhold slut */

Problemet med det er at i ny og næ returnerer -1 i stedet for f.eks.
1096649827, hvilket jeg ikke lige kan forstå hvorfor. Nogen der har et bud?

På forhånd tak.
--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 01-10-04 22:39

> [...]
>
> Problemet med det er at i ny og næ returnerer -1 i stedet for f.eks.
> 1096649827, hvilket jeg ikke lige kan forstå hvorfor. Nogen der har et

prøv med
echo $_SESSION['1_time'];

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : L[x]

Dato : 01-10-04 23:52

Tonny Jørgensen wrote:

> prøv med
> echo $_SESSION['1_time'];

Hey.

Tak for svaret. Desværre intet held. Returnerer stadigt -1. Ironisk nok
så virker essensen af det jeg selv gjorde hvis det er samlet i én fil
således:

<?php

session_start();

$sesId = session_id();

[...]

echo "$l_time'";

?>

Det der undrer mig endnu mere er at ovenstående, dog med
$_SESSION['l_time'] i det sidste echo i stedet for $l_time, også
returnerer -1 (hvilket det ligeledes gør i den oprindelige kode).

Jeg er blank.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : karlosDK

Dato : 05-10-04 11:30

Hvad med:

$_SESSION['l_time'] =
mktime($_SESSION['l_hour'],$_SESSION['l_min'],$_SESSION['l_sec'],$_SESSION['l_mon'],$_SESSION['l_day'],$_SESSION['l_year);

//karlosDK

Fra : L[x]

Dato : 07-10-04 13:37

karlosDK wrote:
> Hvad med:
>
> $_SESSION['l_time'] =
> mktime($_SESSION['l_hour'],$_SESSION['l_min'],$_SESSION['l_sec'],$_SESSION['l_mon'],$_SESSION['l_day'],$_SESSION['l_year);

Jeg takker. Det var lige det der skulle til. Hvorfor det lige er det der
gør forskellen kan jeg ikke se, når jeg nu havde defineret dem ovenover.

Btw, jeg mener at have læst et sted at cookies skal være enabled fra
brugerens side, hvis man skal kunne bruge sessions. Det er jo
problematisk når der nu er stadigt flere brugere der blokerer dem, da de
som meget andet anvendeligt på nettet er blevet misbrugt. Er der
overhovedet muligt at lave en sikker løsning uden cookies ?

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Michael Foged

Dato : 07-10-04 15:04

On Thu, 07 Oct 2004 14:36:30 +0200, L[x] wrote:

> Btw, jeg mener at have læst et sted at cookies skal være enabled fra
> brugerens side, hvis man skal kunne bruge sessions.

Man kan få php til at sende session_id med i query strengen, hvis cookies
ikke er tilladt.

Michael Foged

Fra : L[x]

Dato : 08-10-04 13:21

Michael Foged wrote:

> Man kan få php til at sende session_id med i query strengen, hvis cookies
> ikke er tilladt.

Er det en sikker nok løsning?

Lige endnu et spørgsmål, som ikke har noget med mktime at gøre. Hvis jeg
har en folder med den del filer til download, hvordan sikrer jeg mig at
en pilfinger ikke skriver den direkte sti til filen og får den uden at
være logget ind? .htaccess?

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Michael Foged

Dato : 09-10-04 12:14

On Fri, 08 Oct 2004 14:21:05 +0200, L[x] wrote:

> Er det en sikker nok løsning?

Det tør jeg ikke sige.

> .htaccess?

Ja hvis man mulighed for det.

Michael Foged

Fra : L[x]

Dato : 09-10-04 17:01

Tak for hjælpen indtil nu. Har du forstand på .htaccess? Jeg har ganske
vidst postet et indlæg i apache gruppen den anden dag, men der er ikke
megen aktivitet. Det jeg formodentligt har brug for er at kunne begrænse
adgangen til en mappe. Eventuelt således at det er udvalgte filer der
har adgang, hvis muligt. Jeg har ikke kunne finde dokumentation om netop
dette på nettet, kun muligheden for at password protecte mapper.

Endnu et .htaccess spørgsmål. Jeg har rodet lidt med sider til
fejlmeldinger, har lavet en til 404, men af en eller anden grund virker
det ikke hvis den manglende fil har .php extention (muligvis heller ikke
ved andre, har ikke tjekket alle). Den skrevne kode burde være korrekt,
har set den flere steder. Nogle forslag?

På forhånd tak.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Michael Foged

Dato : 10-10-04 08:24

On Sat, 09 Oct 2004 18:01:15 +0200, L[x] wrote:

> [...]
> har adgang, hvis muligt. Jeg har ikke kunne finde dokumentation om netop
> dette på nettet, kun muligheden for at password protecte mapper.

Jeg er bestemt ingen ørn til .htaccess, find eventuelt den tråd jeg
startede i apache gruppen, for ikke så længe siden.

Disse 2 linier i en .htaccess fil, i det katalog der skal
beskyttes, burde kunne gøre det.

Order allow,deny
Deny from all

> Endnu et .htaccess spørgsmål. Jeg har rodet lidt med sider til
> fejlmeldinger

Kender jeg (heller) ikke noget til.

Michael Foged

Fra : L[x]

Dato : 10-10-04 11:09

Michael Foged wrote:

> Jeg er bestemt ingen ørn til .htaccess, find eventuelt den tråd jeg
> startede i apache gruppen, for ikke så længe siden.

Kigger jeg lige på.

> Disse 2 linier i en .htaccess fil, i det katalog der skal
> beskyttes, burde kunne gøre det.
>
> Order allow,deny
> Deny from all

Takker. Det virkede.