MS SQL vs. MDAC?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 01-10-04 13:01

Hej NG.

Jeg har lavet en webapplikation (ASP), der bl.a. kan bruge MS SQL Server som
repository. Nu skal SQL serveren køre på en maskine og web serveren (IIS) på
en anden maskine. På IIS maskinen har jeg installeret MDAC og applikationen
kan da også få forbindelse med SQL serveren og jeg kan logge på og se
startsiden. Men når applikationen skal hente data fra SQL serveren via en
DLL der kalde en stored procedure, får jeg følgende fejl: Operation is not
allowed when the object is closed. Det der undrer mig er at der på
startsiden vises nogle data der hentes på samme måde, så der virker det jo
fint nok.
Fejlen opstår ikke når IIS kører på samme maskine som SQL Serveren, så min
tanke er at der er en lille forskel på at bruge SQL Connectivity og MDAC?

mvh
Stefan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-04 19:46

"Stefan Kristensen" wrote

> [...]
> på
> en anden maskine. På IIS maskinen har jeg installeret MDAC

Hvilken version af MDAC?

> applikationen kan da også få forbindelse med SQL serveren
> og jeg kan logge på og se startsiden.

Har du forbindelse til database serveren fra startsiden?
Kører du med ODBC eller DNSless eller?

> Men når applikationen skal hente data fra SQL serveren via en
> DLL der kalde en stored procedure, får jeg følgende fejl: Operation is not
> allowed when the object is closed.

Er det din connecction der lukker, eller?

> [...]

> tanke er at der er en lille forskel på at bruge SQL Connectivity og MDAC?

Hvad mener du hermed?
Du bruger vel ADO i begge tilfælde, eller?

Diskussionen skal nok tages i gruppen for det programmeringssprog du bruger

I princippet er der ikke nogen forskel om MSSQL ligger på webserveren eller
på en dedikeret databaseserver
Bruger man specielle ting fra MSSQL's objecthierarki kan man installere
client tools, men normalt er det nok med MDAC hvis man blot bruger ADO
(svjh)

Normalt ville jeg lave en DNSless forbindelse via OLEDB/ADO
MSSQL er sat op til at køre med tcpip connection

Du kan bruge en domainuser eller en sqluser til authentication mod databasen
IUSR_<servername> dur ikke da det jo er en lokal bruger på din webserver

- Peter