RE: Irriteret Hals - HJÆLP !
Fra : H.S.

Dato : 01-10-04 10:02

Jeg bringer et gammelt indlæg på banen igen, da jeg tilfældigvis faldt over
det på google:

---------------
Jeg har nu i flere år været plaget af en følsom og irriteret hals. Jeg
er plaget af det hver eneste dag. Nogle dage betyder det bare at jeg
rømmer mig en gang imellem fordi min hals er irriteret, men stadig uden
nogen grund. Andre gange hoster jeg en masse i løbet af en dag.

I dag har jeg siden tidlig eftermiddag hostet og rømmet mig "hele
tiden". Det skifter naturligvis hvor slemt det er, men der gør typisk
ikke et minut hvor jeg ikke rømmer mig eller hoster.

Det føles som om min hals er irriteret og at jeg hoster noget slim fri
fra halsen. På den ene side sker det året rundt og i alle mulige
forskellige sammenhænge. På den anden side virker det som om at det
fremprovokeres ekstrameget af den fugtige(?) varme der har været i
København i dag, men også de kolde morgener der er om vinteren. Når jeg
går ned til bussen om vinteren, kan man være sikker på at jeg sidder og
rømmer mig og småhoster på hele busturen.

Jeg har været til lægen med det flere gange indenfor det sidste år. Jeg
har fået en blodprøvetest af allergi, en priktest for allergi og en
lungefunktionsundersøgelse for at teste om jeg havde astma. Desuden er
der blevet taget røngtenbillede af mine lunger. Ingen af disse
undersøgelser har givet noget resultat. Jeg fejler tilsyneladende intet
og min læge siger at jeg måske bare har en følsom hals.

Men jeg mener ikke at det kan være meningen at en ung mand (28 år) som
er sund og rask, som lever sundt, spiser sundt og er i ok form etc. skal
være den eneste i enhver forsamling, lige meget hvor mange gamle der er
til stede, der altid skal sidde og hoste. I biografen, i bussen, på
restauranter, derhjemme, etc.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt? En eller anden foreslog
svamp i hals eller lunger? Ville min læge ikke kunne se mere hvis hun
tog en vævsprøve fra min hals eller lignende?
Er der evt. nogle alternative behandlinger jeg kunne prøve? Jeg er ret
skeptisk og gider ikke prøve hvadsomhelst (endnu), men det ville ikke
undre mig om akupunktur eller zoneterapi kunne hjælpe? Eller?

Mao. HJÆLP! Det kan ikke være meningen!

/David-------------------------Jeg lider selv af en konstant trang til at
'rømme' mig - som om der er en irritation i halsen, og har gjort det igennem
de sidste par år, til stor irritation for mine kolleger m.m. Og ville
derfor høre om nogen at personerne som kommenterede indlæget i sin tid, har
fundet en løsning på problemet ?

Fra : H.S.

Dato : 01-10-04 10:14

-------------------------

Fra : Erik

Dato : 01-10-04 13:31

"H.S." skrev:
> [...]
> de sidste par år, til stor irritation for mine kolleger m.m. Og ville
> derfor høre om nogen at personerne som kommenterede indlæget i sin tid, har

Det kunne godt lyde lidt som tics.

--
Erik

Fra : H.S.

Dato : 01-10-04 14:15

"Erik" <egern-dd@skoven.wx> skrev i en meddelelse

> Det kunne godt lyde lidt som tics.
>
> --
Hvad er tics ?

Fra : H.S.

Dato : 01-10-04 14:16

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik" <egern-dd@skoven.wx> skrev i en meddelelse

> igennem
> har

okay, har fundet ud af hvad det er... hvis det er pga en 'dårlig vane' -
hvad gør man så for at slippe af med den ?

Fra : Erik

Dato : 01-10-04 17:02

"H.S." skrev:
> okay, har fundet ud af hvad det er... hvis det er pga en 'dårlig vane' -
> hvad gør man så for at slippe af med den ?

Der kan være flere forskellige årsager til tics, bl.a. Tourette syndrom.
Det smarteste ville klart være at få en tid ved lægen og fortælle ham om problemet.

--
Erik

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 02-10-04 08:57

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message

> "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> tid,

> okay, har fundet ud af hvad det er... hvis det er pga en 'dårlig vane' -
> hvad gør man så for at slippe af med den ?

Tics er ikke en "dårlig vane" og netop Tourette Syndrom, som en anden har
anført, var også min første tanke. At rømme sig er et at de mest hypige tics
i Tourette Syndrom. Hvor gammel er du? Har du andre "sjove små vaner"?

Lisbeth

Fra : H.S.

Dato : 04-10-04 08:15

"Lisbeth Nielsen" <ingen@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tics
> i Tourette Syndrom. Hvor gammel er du? Har du andre "sjove små vaner"?

Jeg er 29 - men har ingen andre 'sjove små vaner' i den retning Måske
skullle man gå til lægen og få det undersøgt - det kunne da ikke skade -
selvom jeg nok regner/regnede med at det er noget allergi af en slags.

Fra : Christina

Dato : 04-10-04 10:17

H.S. wrote:
> [...]
> Måske skullle man gå til lægen og få det undersøgt - det kunne da
> ikke skade - selvom jeg nok regner/regnede med at det er noget

Tourette syndrom virker nu lige syret nok som bud....der kan være mange ting
med halsen, også blot irritation af en slags, så hen til lægen med dig :)