hvordan får jeg datoen fra MySQL ?
Fra : Morten Dall

Dato : 30-09-04 18:15

hej alle,

jeg har en tabel hvor et af feldterne er "dato"
nu kunne jeg godt tænke mig at selecte alle hvor datoen er nyere end
dagsdato, men hvordan gør jeg det hvis jeg ikke vil / har muglighed for at
få datoen på andre steder fra end databasen (som er en MySQL 4,1)

på forhånd tak.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-09-04 18:26

On Thu, 30 Sep 2004 19:15:02 +0200, Morten Dall wrote:

> jeg har en tabel hvor et af feldterne er "dato" nu kunne jeg godt tænke
> mig at selecte alle hvor datoen er nyere end dagsdato

SELECT ... WHERE datetimefelt > NOW();

Fra : Morten Dall

Dato : 30-09-04 22:23

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse

> SELECT ... WHERE datetimefelt > NOW();

mange tak skal du have, det er jo skøndt, det virker og er dejligt enkelt.

mvh Morten Dall Darmer