Hvad skal bruges " eller '
Fra : [Birk] Phlip

Dato : 30-09-04 18:14

Dette har jeg tænkt længe over, og i PHP manualen står det forskelligt
alt efter hvilken funktion man kigger på. Det er i et array sammenhæng,
hvilken en er mest hensigtsmæssigt?

$_SERVER['PHP_SELF']

men hvis man kigger på mysql_fetch_assoc funktionen, der:

$row["userid"] (dette værende en row fra en database)

Begge dele virker fint, men hvad bruges som standard? Er ' til
prædefinerede variabler og " til dem man selv "laver"?

--
Philip Birk-Jensen

Fra : Dan Molberg

Dato : 30-09-04 18:27

[Birk] Phlip wrote:
> [...]
>

> Begge dele virker fint, men hvad bruges som standard? Er ' til
> prædefinerede variabler og " til dem man selv "laver"?
Du bestemmer helt selv.... om du vil bruge " eller '.....
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-09-04 18:31

On Thu, 30 Sep 2004 19:14:17 +0200, [Birk] Phlip wrote:

> Begge dele virker fint, men hvad bruges som standard? Er ' til
> prædefinerede variabler og " til dem man selv "laver"?

" skal bruges, hvis du gerne vil kunne substituere variabel-værdier i
strengen:

$name='Birger';
print "Hello, $name!"; // skriver: Hello, Birger!
print 'Hello, $name!'; // skriver: Hello, $name!

Jeg plejer at benytte ', hvis jeg har at gøre med strenge, hvor der ikke
skal variabel-substitueres. Jeg bilder mig ind, at det sparer PHP for en
(meget) lille smule arbejde, fordi den da ikke skal søge efter $-tegn.

Fra : [Birk] Phlip

Dato : 30-09-04 18:42

Troels Arvin wrote:

> [...]
> skal variabel-substitueres. Jeg bilder mig ind, at det sparer PHP for en
> (meget) lille smule arbejde, fordi den da ikke skal søge efter $-tegn.

hehe, frem over vil jeg da bruge ' så ... det lyder helt fornuftigt at
PHP skulle spare et par nanosekunder, hehe præcis sådan jeg selv tænker
når jeg gør noget frem for noget andet, bruger også mysql_fetch_row i
dne tro at det er en brøkdel hurtigere end mysql_fetch_assoc :)

--
Philip Birk-Jensen

Fra : [Birk] Phlip

Dato : 30-09-04 18:50

[Birk] Phlip wrote:

> [...]
> når jeg gør noget frem for noget andet, bruger også mysql_fetch_row i
> dne tro at det er en brøkdel hurtigere end mysql_fetch_assoc :)

Men mit spørgsmål (kom jeg lige i tanke om :), var egentlig i sammenhæng
med arrays.. altså:

$array["tada"]
eller
$array['tada']

--
Philip Birk-Jensen

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-09-04 19:52

On Thu, 30 Sep 2004 19:50:13 +0200, [Birk] Phlip wrote:

> Men mit spørgsmål (kom jeg lige i tanke om :), var egentlig i sammenhæng
> med arrays.. altså:
>
> $array["tada"]
> eller
> $array['tada']

Det ændrer ikke så meget på tingene. I ovenstående kode ville jeg
benytte $array['tada'].

Fra : Anders Lund

Dato : 30-09-04 21:56

Troels Arvin wrote:

> Det ændrer ikke så meget på tingene. I ovenstående kode ville jeg
> benytte $array['tada'].

Og jeg ville benytte " :)
Jeg tror ikke at der er så meget for og imod de 2 ting. ;)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 01-10-04 08:15

On Thu, 30 Sep 2004 22:56:16 +0200, Anders Lund wrote:

> Og jeg ville benytte " :)
> Jeg tror ikke at der er så meget for og imod de 2 ting. ;)

Jamen så vil du jo også vinde, hvis man kigger på testsiden :)

+ 109 % $tmp[] = 'aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa';
+ 105 % $tmp[] = "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa";

Hmmm - nåh nej det er den anden vej rundt... strenge er ikke brugt som
index... men det passer sikkert alligevel :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Kristian Thy

Dato : 30-09-04 22:30

Troels Arvin uttered:
> Jeg plejer at benytte ', hvis jeg har at gøre med strenge, hvor der ikke
> skal variabel-substitueres. Jeg bilder mig ind, at det sparer PHP for en
> (meget) lille smule arbejde, fordi den da ikke skal søge efter $-tegn.

Det er skam ikke indbildning. Ikke helt, i hvert fald.

<URL:http://www.blueshoes.org/phpBench.php>

(ca. 2/3 nede ad siden...)

En anden forskel er at php ikke forstår lige så mange escape-characters
i single-quotes som i double-quotes. Fx bliver '\n' ikke til et
linieskift, mens "\n" gør.

<URL:http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.syntax.double>

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-09-04 23:41

Kristian Thy skrev:

>En anden forskel er at php ikke forstår lige så mange escape-characters
>i single-quotes

Forstår den overhovedet nogen?

--
Bertel