Hvordan laver man en ringetone...??
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 15:16

Hejsa

Hvordan laver man en ringetone, ved at man tager et nr fra en CD, hiver den
ind som enten wav eller mp3 og så få den ud på mobi...??

Hvad skal der bruges af programmer, og skal der evt et kabel, eller kan man
bruge bluetooth til at sende den med...??

Skal måske lige sige at det er til en Nokia 6610i

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : RpR

Dato : 30-09-04 16:25

> [...]
man
> bruge bluetooth til at sende den med...??

Polyfoniske ringetoner er i 90% af tilfældene MIDI filer. Jeg mener at have
set et program på nettet der kunne generere simple MIDI filer ud fra en wav
fil. Hvorvidt det lød godt må du så ikke spørge mig om.

MIDI filer er nemlig lavet helt modsat en wav fil. WAV filer er jo optaget
lyd, MIDI filer er bare noder, som lydchippen så skal spille efter.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 20:41

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> MIDI filer er nemlig lavet helt modsat en wav fil. WAV filer er jo optaget
> lyd, MIDI filer er bare noder, som lydchippen så skal spille efter.

Ja, men jeg har set at der er kommet nogle såkaldte, rene lyde, og der lyder
meget mere naturtro...

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Peter Kragh

Dato : 30-09-04 21:47

Bevidst wrote:
> Hejsa
>
> Hvordan laver man en ringetone, ved at man tager et nr fra en CD, hiver den
> ind som enten wav eller mp3 og så få den ud på mobi...??

Som allerede nævnt, så skal du ha' fat i en MIDI fil. Prøv evt. at se
her: http://www.findmidis.com/

> Hvad skal der bruges af programmer, og skal der evt et kabel, eller kan man
> bruge bluetooth til at sende den med...??

Det nemmeste er at overføre via IRDA. Tænd for IR'en i telefonen og
placere IR-øjet ud for IR-øjet på din PC (de fleste laptops kommer
indbygget med IRDA). Dobbeltklik på det nye ikon, der fremkommer i
task-baren og find din MIDI fil og vælg "Send". Telefonen bipper og du
skal vælge en folder til at gemme filen i. Vælg derefter filen som
ringetone. Rimeligt enkelt, når man først har prøvet det.

HTH

-Peter