"Kronisk" træthed ... ???
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 13:34

Hej NG

Jeg syntes jeg døjer med en form for "kronisk" træthed, Og har en teori om
at det er for di jeg ikke får nok af nogle bestemte vitaminer.

Men så er spørgsmålet.

Er der nogen gode råd til hvilke vetaminer jeg mangler/skal have eller er
der nogen der har andre gode råd.

Alle svar er velkomne ..

Mvh
Den Anonyme

Fra : Helle Nielsen

Dato : 30-09-04 14:38

"Anonym" <Jeg_har_flere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men så er spørgsmålet.
>
> Er der nogen gode råd til hvilke vetaminer jeg mangler/skal have eller er

Du kan muligvis mangle B12 vitamin som du så skal have hos lægen. Dette
afgøres ved en blodprøve. Jeg har de seneste år været ekstremt træt altid og
fik i sidste uge taget en blodprøve der viste at jeg mangler B12. Det er som
blodmangel. Så prøv bliv testet for det hos lægen.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 30-09-04 15:54

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan muligvis mangle B12 vitamin som du så skal have hos lægen.

B12 (cyanocobalamin) er altså ikke et universalmiddel mod træthed.

Desuden vil man ved B12-mangel enten lide af mere eller mindre kroniske
betændelsestilstande i mave-tarmkanalen, da stoffet "intrinsic factor",
som dannes i G-cellerne i maveslimhinden, ikke dannes i tilstrækkelige
mængder. G-cellerne er for resten secernerende cylinderepithel-celler,
som også danner saltsyre og mucin (slimstof).

Dannes "intrinsic factor", vil man kunne optage B12 fra kosten. B12-
mangel er ekstremt sjældent.

Et af symptomerne på B12-mangel er perniciøs anæmi, som er en meget
alvorlig tilstand.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-04 14:39

Anonym wrote:

> Jeg syntes jeg døjer med en form for "kronisk" træthed, Og har en teori om
> at det er for di jeg ikke får nok af nogle bestemte vitaminer.

Det er nærmest umuligt at vide, hvorfor du er kronisk træt ud fra din
beskrivelse. Der er så mange muligheder. Gå til lægen, og fortæl om dine
symptomer, og få eventuelt målt dit blodsukker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Helle Nielsen

Dato : 30-09-04 17:03

> [...]
> beskrivelse. Der er så mange muligheder. Gå til lægen, og fortæl om dine
> symptomer, og få eventuelt målt dit blodsukker.

Ja tag til lægen og få målt blodtryg, blodsukker mm. Hele den tur var jeg
igennem og de fandt intet. Hvis du er overvægtig så skal du også tabe dig da
kroppen jo naturligvis bliver træt af at slæbe på så meget. Jeg er selv
overvægtig og skal også tabe mig. Har fået taget alverdens blodprøver inden
de fandt frem til at jeg lider af B12 mangel så nu får jeg indsprøjtninger
hos lægen. Fik den første i dag og skal så have 3 i næste uge og så igen til
januar. Håber inderligt at dette virker. Jeg følte mig svimmel, enormt træt
og uoplagt og altid som om jeg var småsyg.

Men som GB skriver så er dette sjældent, synes du skal tale med lægen om
det. Det kan der i hvert fald ikke ske noget ved. Depressioner gør også en
træt.

Mvh Helle

Fra : Dorte og Bill Malmgr~

Dato : 02-10-04 10:08

Hej

Det lyder som om du trænger til et ordentligt energitilskud og få
renset ud i dine celler. Er du interesseret i at vide hvordan så
mail til mig.

Hilsen

Dorte Malmgren
Livsstilskonsulent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-04 10:29

Dorte og Bill Malmgren (slet M5K95) wrote:

> Det lyder som om du trænger til et ordentligt energitilskud og få
> renset ud i dine celler.

Hvordan renser man sine celler? Og hvilken positiv effekt har det?

> Er du interesseret i at vide hvordan så mail til mig.

Næh, hvis du fundet de vises sten, så skal vi andre skam ikke snydes for
at få noget at vide.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : G.B.

Dato : 03-10-04 01:39

Dorte og Bill Malmgren <dobima@M5K95c.dk> (slet M5K95) skrev i meddelelsen

> Livsstilskonsulent

Bwaharharhar!

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 12:30

"Dorte og Bill Malmgren (slet M5K95)" <dobima@M5K95c.dk> skrev i en
meddelelse news:10967082390.353897752965558@dtext.news.tele.dk...
> Det lyder som om du trænger til et ordentligt energitilskud og få
> renset ud i dine celler. Er du interesseret i at vide hvordan så
> [...]

Pfffffffffffffft. Søg hjælp, Dorte. Du tager røven på folk - du ved det
måske ikke, da du er hjernevasket af det MLM-firma du formodentlig arbejder
for.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Pedersen

Dato : 07-10-04 20:35

FOlk der anbefaler vitaminer der samtidig virker som antioxidanter kan gøre
sig skyldige i at de mennesker der indtager disse dør.....nye undersøgelser
har vist at man rent faktisk kan indtage for meget også af vandopløselige
vitaminer....så pas på lægmænd før i anbefaler vitaminer.....selv ville jeg
aldrig anbefale noget kemisk stof...naturlægemidler og vitaminer inkl. uden
først at sikre mig at en læge havde godkendt det...jeg vil personligt ikke
ha andres liv på samvittigheden.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 08-10-04 15:47

On Thu, 7 Oct 2004 21:34:56 +0200, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
>først at sikre mig at en læge havde godkendt det...jeg vil personligt ikke

Sikke dog noget plader, bare fordi medicinalfirmaerne ikke vil have at
vi får det bedre ved at spise vitaminer, finder de på alt for at
skæmme livet af os, så de igen kan få flere syge og tjene flere penge.

Ja jeg ved godt at i vil brokke jer over mine udtalelser, men jeg tror
det er løgn og latin, og jeg håber at i kan forstå at jeg ikke deler
dine opfattelser, men jeg har heller ikke nogle aktier i et
medicinalfirma

Der er som sagt ydringsfrihed her i landet, husk det inden at i
overfalder mig!!!

6% flere dør grundet indtagelse af vitamin a og e, var udtalelsen i
TV, hvilke 6% ??

Børn unge voksne eller gamle?? syge eller raske??? er der nogle der
ved noget om det?

Sikkert ikke, men at vi der ønsker at spise de vitaminer der er
nødvendige for at holde os raske er snart mere "kriminelle" end
rygere

sitat :"jeg vil personligt ikke ha andres liv på samvittigheden."
sitat slut.
Heller ikke jeg, så jeg bliver ved med at anbefale vitaminer til
venner fjender og patienter.

Hilsen en der er træt af hele tiden at skulle dunkes oven i hovedet at
medicinalfirmaerne, for deres fortjeneste.

Gab hvor kan misundelse være en grim ting!!
----

De varmeste hilsner fra Bjarne Krog
Se http://www.vandrermodlyset.dk/ og bliv klogere

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-04 16:55

Bjarne Krog wrote:

> Sikke dog noget plader, bare fordi medicinalfirmaerne ikke vil have at
> vi får det bedre ved at spise vitaminer, finder de på alt for at
> skæmme livet af os, så de igen kan få flere syge og tjene flere penge.

Så er niveauet ligesom lagt...

> Ja jeg ved godt at i vil brokke jer over mine udtalelser, men jeg tror
> det er løgn og latin,

Det er altså bedre at rette sig efter hvad du tror end videnskabelige
undersøgelser?

> 6% flere dør grundet indtagelse af vitamin a og e, var udtalelsen i
> TV, hvilke 6% ??
>
> Børn unge voksne eller gamle?? syge eller raske??? er der nogle der
> ved noget om det?

Jeg har ikke set udsendelsen, men hvis det er 6% /flere/, så kan det vel
være lige meget, om det er unge eller gamle. Eller er der nogen
befolkningsgrupper, du hellere vil af med end andre?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : G.B.

Dato : 08-10-04 17:25

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er altså bedre at rette sig efter hvad du tror end videnskabelige
> undersøgelser?

Det drejer sig om én (1) undersøgelse. Ikke undersøgelse_r_ - så ville
sagen nok stille sig anderledes.

> Jeg har ikke set udsendelsen, men hvis det er 6% /flere/, så kan det
> vel være lige meget, om det er unge eller gamle. Eller er der nogen
> befolkningsgrupper, du hellere vil af med end andre?

Hvordan kan man være sikker på, at de 6% overdødelighed (ret voldsomt
meget, iøvrigt) skyldes indtagelse af vitaminer, og ikke forurening,
livsstil, arvelighed eller helt andre faktorer? Jeg skal nok sørge for at
få læst undersøgelsen (den må vel kunne findes på PubMed), men indtil da
vil jeg - som Bjarne - tillade mig at være yderst skeptisk.
Du ved - der er tre slags løgn: Løgn, forbandet løgn og statistik...
Desuden har man ofte tidligere set "videnskabelige undersøgelser" (f.
eks. flere af medie-ekvilibristen Arne Astrup's, bare for at nævne et par
eksempler) blive manet godt og grundigt i jorden, såeh...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-04 17:47

G.B. wrote:

> Hvordan kan man være sikker på, at de 6% overdødelighed (ret voldsomt
> meget, iøvrigt) skyldes indtagelse af vitaminer, og ikke forurening,
> livsstil, arvelighed eller helt andre faktorer?

Jeg er også nysgerrig.

> Jeg skal nok sørge for at
> få læst undersøgelsen (den må vel kunne findes på PubMed), men indtil da
> vil jeg - som Bjarne - tillade mig at være yderst skeptisk.

Skepsis er helt naturligt. Som jeg nævnte, har jeg ikke hørt om
undersøgelsen før, men påstanden om, at medicinalfirmaerne vil holde os
syge, så de kan tjene flere penge, hører ingen steder hjemme. Medmindre,
selvfølgelig, man kan fremlægge beviser herfor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgespil

Fra : Christina

Dato : 08-10-04 20:05

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> os syge, så de kan tjene flere penge, hører ingen steder hjemme.
> Medmindre, selvfølgelig, man kan fremlægge beviser herfor.

Og de er jo svære at finde, når der bliver lagt låg på alt, inden det når at
blive offentliggjort....men "the truth is out there - somewhere" ;)

Fra : G.B.

Dato : 09-10-04 02:12

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen

> Og de er jo svære at finde, når der bliver lagt låg på alt, inden det
> når at blive offentliggjort....men "the truth is out there -
> somewhere" ;)

Bliver der lagt låg på? Hvor ved du det fra?

Fra : Bjarne Krog

Dato : 11-10-04 12:12

On Fri, 08 Oct 2004 18:46:47 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>syge, så de kan tjene flere penge, hører ingen steder hjemme. Medmindre,
>selvfølgelig, man kan fremlægge beviser herfor.

TV har bevist at medicinalvirksomhedderne skjuler deres bivirkninger,
med FULDT overlæg, TV har også bevist at den DANSKE regering også
skjulte at der var bivirkninger ved et Dansk produkseret produkt
(nævner ingen navne her) selv om både virksomheden og staten vidste at
der var bivirkninger, men firmaet ville tjene penge, og staten ville
have skattekroner, og det fik de.... men den svale er vist fløjet nu,
heldigvis...
----

Fra : Bjarne Krog

Dato : 11-10-04 12:07

On Fri, 08 Oct 2004 17:54:37 +0200, Kim Ludvigsen

>Jeg har ikke set udsendelsen, men hvis det er 6% /flere/, så kan det vel
>være lige meget, om det er unge eller gamle. Eller er der nogen
>befolkningsgrupper, du hellere vil af med end andre?

Jeg og mange forskere ved at mange flere vil dø hvis de følger disse
råd om ikke at spise vitaminer, derfor ville det være fedt at vide
hvilke 6% der er tale om, for %erne bliver meget højre uden vitaminer.
----

Fra : Christina

Dato : 08-10-04 10:26

Anonym wrote:
> [...]
>
> Men så er spørgsmålet.
>
> Er der nogen gode råd til hvilke vetaminer jeg mangler/skal have
> eller er der nogen der har andre gode råd.

Det kan også handle om at du påfører dig selv træthed, fordi du på en eller
anden måde ikke trives i dit liv....det har jeg set eksempler på før, f.eks.
fjernede en skilsmisse en årelang kronisk træthed hos én....det kan være
psykisk, det behøver ikke altid være noget fysisk :)