Billigste ADSL linie
Fra : AHR

Dato : 30-09-04 12:07

Hej NG

Uden at jeg skal gennemsøge samtlige tlf. selskaber, er der så nogen der kan
komme med den billigste ADSL forbindelse når der er følgende krav:

Trafik: fri trafik
Hastighed: ingen betydelse skal blot kunne være på 24timer i døgnet

Det kan nævnes at jeg ikke kan benytte kabelnet mm., men blot skal bruge en
ganske normal ADSL linie. Det vigtige er mdr. prisen og ikke oprettelse mm.

Mvh
AHR

Fra : Mark Beaumont

Dato : 30-09-04 12:57

AHR skrev:

> Hej NG
>
> Uden at jeg skal gennemsøge samtlige tlf. selskaber, er der så nogen
> der kan komme med den billigste ADSL forbindelse

Til det formål kan du bruge http://www.teleprisguide.dk

Vh Mark

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 30-09-04 14:11

"AHR" <ahr@xx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ganske normal ADSL linie. Det vigtige er mdr. prisen og ikke oprettelse

En hurtig beregning for min lillebror i sidste uge afslørede at Tiscalis
256/256 forbindelse var den billigste til 300 pr. måned. Tog man diverse
tilbud fra Tele2, Cybercity osv. og indregnede oprettelsen så havde man
efter ½ år betalt ca. det samme for alle forbindelser (på trods af
forskellig hastighed). Efter ½ år kan man så nyde de 300kr. pr. måned.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Sørensen

Dato : 30-09-04 15:27

"AHR" skrev
nogen der kan
> komme med den billigste ADSL forbindelse når der er følgende krav:
>
> Trafik: fri trafik
> Hastighed: ingen betydelse skal blot kunne være på 24timer i døgnet

Jeg syntes Dine krav modsiger hinanden lidt, Tiscali har en 2 m.bit til 199-
pr måned men Så må Du kun hente 1 giga-byte om måneden og det er jo
selvfølgelig ikke fri trafik.

vh.
Sørensen

Fra : TBC

Dato : 01-10-04 00:08

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes Dine krav modsiger hinanden lidt, Tiscali har en 2 m.bit til
> 199- pr måned men Så må Du kun hente 1 giga-byte om måneden og det er jo
> selvfølgelig ikke fri trafik.

Jeg er helt sikker på at man for Tiscali meget meget gerne må hente mere end
1 Gig, for så bliver linjen nemlig dyrere indtil man når i alt 8 Gig og
prisen er kommet op omkring 612 kroner hvorefter det er flatrate. Ganske
ligesom nogle af Flexrate modellerne hos Telia.

Men den billigste ADSL med fri trafik, og hvor hastigheden er underordnet er
nu som påpeget i tråden Tiscali Bredbånd 256/256 til 295 kr/md, hvilket
iøvrigt især er en udemærket upload ifht prisen.

Den eneste løsning med fri trafik der er billigere er Webspeed 256/128, men
det er jo ikke ADSL, men kabelmodem.

TBC

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-10-04 02:44

TBC wrote:
> Men den billigste ADSL med fri trafik, og hvor hastigheden er underordnet er
> nu som påpeget i tråden Tiscali Bredbånd 256/256 til 295 kr/md, hvilket
> iøvrigt især er en udemærket upload ifht prisen.

Så skal man da have fastnettelefon, hvilket for nogle er en
alvorlig merudgift. Hvis man ikke gider betale omkring 150
kr/md for fastnettelefon, så er cybercity billigst med 340
kr/md for 256/128.

> Den eneste løsning med fri trafik der er billigere er Webspeed 256/128, men
> det er jo ikke ADSL, men kabelmodem.

Webspeed fås da også lavere end 256/128?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-10-04 09:01

> Så skal man da have fastnettelefon,

Tiscali kan godt levere ADSL uden fastnettelefon i mange områder - jeg tror
dækningen svarer til Cybercitys.

> hvilket for nogle er en
> alvorlig merudgift. Hvis man ikke gider betale omkring 150
> kr/md for fastnettelefon, så er cybercity billigst med 340
> kr/md for 256/128.

Et fastnetabonnement behøver ikke koste mere end omkring 110 kr. pr. måned.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jens Andersen

Dato : 01-10-04 14:30

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Så skal man da have fastnettelefon, hvilket for nogle er en alvorlig
> merudgift. Hvis man ikke gider betale omkring 150 kr/md for
> fastnettelefon, så er cybercity billigst med 340 kr/md for 256/128.

Som Jesper Nielsen nævner er det heller ikke nødvendigt med fastnet telefon
ved Tiscali.
320kr om måneden for Bredbånd Plus (256/256) som man netop godt kan få uden
telefon. (Så vidt jeg husker er det kun Plus udgaven der ikke kræver
telefon..Tilgengæld er der 500kr oprettelse + 500kr installation)

Mvh,
Jens Andersen - Som sidder på 256/256 Tiscali ADSL uden telefon

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-10-04 16:32

> [...]
> telefon. (Så vidt jeg husker er det kun Plus udgaven der ikke kræver
> telefon..Tilgengæld er der 500kr oprettelse + 500kr installation)

Både Bredbånd og Bredbånd Plus kan leveres uden telefon, såfremt vi har eget
udstyr på centralen, og såfremt TDC kan/vil afsætte et kobberpar kun til
ADSL.

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-10-04 17:58

Jesper Nielsen wrote:
> Både Bredbånd og Bredbånd Plus kan leveres uden telefon, såfremt vi har eget
> udstyr på centralen, og såfremt TDC kan/vil afsætte et kobberpar kun til
> ADSL.

Vil TDC, i praksis, det?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-10-04 18:22

On 2004-10-02, Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Vil TDC, i praksis, det?

Jada, det er det der hedder "rå kobber"-aftalen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | My Bonnie looked into a gas tank,

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-10-04 00:09

> Vil TDC, i praksis, det?

Ja, Tiscali har slet ikke så få rå kobber kunder.

--
Mvh. Jesper

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-10-04 01:19

Hej Jesper Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, Tiscali har slet ikke så få rå kobber kunder.

Og i starten kunne vi kun få ADSL, hvis der var rå kobber til rådighed,
da TDC ikke ville tillade andre ISP'er at køre med delt kobber (i.e.
skillefilter).

Jeg var et af de lykkelige mennesker, der åndede *meget* lettet op, da
mailen med grønt lys for et ledigt kobberpar arriverede 1½ måned efter
ansøgningen i maj 2000.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-10-04 04:22

Jens Andersen wrote:

> [...]
> telefon. (Så vidt jeg husker er det kun Plus udgaven der ikke kræver
> telefon..Tilgengæld er der 500kr oprettelse + 500kr installation)

Jeg har lige været inde og kigge på Tiscalis sider, og det
fremgår af deres FAQs at man godt kan have deres Bredbånd
uden at have fastnettelefon. Man behøver ikke Bredbånd Plus
til det.

Til gengæld var det komplet umuligt for mig at hitte ud af
hvorfor deres Bredbånd Plus Plus koster 25 kroner mere om
måneden. Jeg kan ikke finde et sted hvor Tiscali forklarer
hvad fordelen er ved deres Plus-ydelse...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TBC

Dato : 02-10-04 02:11

> [...]

> merudgift. Hvis man ikke gider betale omkring 150 kr/md for
> fastnettelefon, så er cybercity billigst med 340 kr/md for 256/128.

Cybercity og Tiscali tilbyder begge (hvilket de skal have ros for)
løsninger uden af man er tvunget til fastnet eller den helt perverterede
"bærelinjeafgift" (udgift svarende til fastnettelefon abnonnement) som TDC
forlanger[/forlangte?]

> Webspeed fås da også lavere end 256/128?

Ja, det er sandt. Det er dog en hastighed jeg anså som irrelevant, eftersom
det ikke kan sammenlignes med xDSL hastighederne herhjemme.

Jeg havde travlt nok med at undskylde at jeg refererede til en ikke xDSL
linjen i xdsl gruppen i forvejen, så jeg undlod at betragte de hastigheder
der end ikke kunne sammenlignes med xDSL

TBC

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 01-10-04 06:40

TBC wrote:
> Men den billigste ADSL med fri trafik, og hvor hastigheden er underordnet er
> nu som påpeget i tråden Tiscali Bredbånd 256/256 til 295 kr/md, hvilket
> iøvrigt især er en udemærket upload ifht prisen.

Hvis prisn er de vigtigste, så har TDC en 128/128 til 249 kr/mnd.

http://privat.tdc.dk/internet/ekspresnet/

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : TBC

Dato : 02-10-04 02:05

"Flemming Mahler Larsen" <mahler@DK.net> skrev i en meddelelse

> http://privat.tdc.dk/internet/ekspresnet/

Hov. Den har jeg aldrig set før. Spørgsmålet er om det er en xDSL eller en
ISDN ting, eller noget helt andet?

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-04 16:20

TBC skrev:

>Hov. Den har jeg aldrig set før. Spørgsmålet er om det er en xDSL eller en
>ISDN ting, eller noget helt andet?

Alt tyder på, at det er adsl.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_eks_om

Med isdn ville man kunne være på nettet med 128 kb/s og samtidig
kunne telefonere.
--
Knud

Fra : TBC

Dato : 04-10-04 02:46

> Alt tyder på, at det er adsl.

Ja, tilsyneladende, bare markedsført som noget andet end Bredbånd.

abonnementsvilkårerne er dog nok det mest overbevisende vidnespyrd om at det
er ADSL vilkår!

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_eks_vilkaar

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-04 03:10

TBC skrev:

>Ja, tilsyneladende, bare markedsført som noget andet end Bredbånd.

Mon ikke, at det vil være lidt af en overdrivelse, at kalde en en
128 kb/s forbindelse for bredbånd?
--
Knud

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-10-04 09:01

On 2004-10-04, Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Mon ikke, at det vil være lidt af en overdrivelse, at kalde en en
> 128 kb/s forbindelse for bredbånd?

Det afhænger vel af hvad man er vant til?

Thomas