Hvad er "Schema binding" ?
Fra : Morten Snedker

Dato : 30-09-04 10:23

---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-09-04 21:32

Morten Snedker <morten"udelad"@ skrev:

[fra emnefeltet]
> Hvad er "Schema binding" ?

Det er en option man kan give når man laver et view. Den binder de
objekter der indgår i viewet (tabeller eller andre view), så de
ikke kan slettes så længe schemabinding-viewet stadig eksisterer.
Det sikrer at viewet ikke pludselig fejler fordi et eller flere af
de objekter det er bygget op af er blevet slettet eller ændret.

Syntaksen er:

   CREATE VIEW foo
   WITH SCHEMABINDING
   AS
   SELECT foo, bar, baz FROM dbo.foobar

Der _skal_ bruges toleddede navne i definitionen til et schemabound
view (derfor dbo.foobar).

Emnet er beskrevet i BOL under CREATE VIEW.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Sider vedr. dk.kultur.sprog: <http://gyros.dk/usenet/dks/>

Fra : Morten Snedker

Dato : 01-10-04 08:11

On Thu, 30 Sep 2004 22:32:04 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Emnet er beskrevet i BOL under CREATE VIEW.

Ja, det er jo altid rarest, når man ved hvor man skal kigge...

Tak for info!

mvh /Snedker
---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-10-04 10:17

Morten Snedker skrev:

> Ja, det er jo altid rarest, når man ved hvor man skal kigge...

Det undrede mig egentlig også at schemabinding ikke kan findes i indeks
til BOL. Man kan dog finde noget ved at bruge søgefunktionen i BOL.

Jeg så i øvrigt lige at WITH SCHEMABINDING også er en option til CREATE
FUNCTION - med samme betydning som for views.

--
Jens Gyldenkærne Clausen