Hvordan bruges Major, Minor, Release og Bu~
Fra : Esben Piltoft

Dato : 30-09-04 06:08

Findes der et dokument (url, hjælpefil ect.) der beskriver hvordan man
bruger delphis "Module version number" - dvs. Major, Minor, Release og
Build ?

Major og Minor regner jeg med at jeg har styr på, men de 2 sidste er
jeg ikke sikker på.

Nulstilles build hver gang minor og/eller major stiger ?
Og samme spørgsmål til release - med et tillægsspørgsmål: hvornår
bruges release? Er det når jeg frigiver en version til test eller
efter den er blevet testet (eller noget helt andet)?

Dvs. hvis jeg har en version der hedder 1.2.3.4 og jeg laver en ny
build hvor jeg beslutter mig til at lade minor stige 1 (og derefter
frigiver den) bliver den næste version så 1.3.0.0 eller 1.3.3.5 eller
1.3.4.5 osv?

På forhånd tak :)
--
Esben

Fra : gusse.net

Dato : 30-09-04 11:58

release - brug den hver gang du releaser til dine "kunder"
build - hvad gang du compiler, (kan sættes til automatisk)

--
gusse
www.developer-tools.com

Fra : Claus Christiansen

Dato : 30-09-04 22:20

"gusse.net" <no@nospam.com> wrote in

> release - brug den hver gang du releaser til dine "kunder"
> build - hvad gang du compiler, (kan sættes til automatisk)

Ahh... build er jo faktisk kun når man udfører en nå ja build og ikke
nødvendigvis når man compilerer... ellers kunne det hurtigt blive til
nogle høje numre :)

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>

Fra : Esben Piltoft

Dato : 02-10-04 11:41

For selv at give et halvt svar (ud fra det jeg synes at have stykket
sammen fra flere kilder på nettet – for der er åbenbart ikke en
absolut løsning som kan bruges direkte i en ISO sammenhæng):

Det ser ud til at Release nulstilles hver gang man "releaser" –
hvorimod build er på en evig optælling (og MMRB burde åbenbart også
alle være 32 bit – hvor Delphi kun har 16 bit at gøre med).

Men hvornår man "releaser" er måske et trosspørgsmål.

Sendes et program til test behøver det vel praktisk talt ikke at være
en release. Eller hvad?

Mine kunder (dvs. min arbejdsgivers kunder) er jo ikke altid
slutkunden, men ofte "bare" et testled (skidtet skal jo virke når
deres navn står på programmet). Og slutkunden bør vel ende med en
1.0.1.xx version (med mindre min kunde selv vælger versionsnummeret)?

Alt dette kan måske synes ligegyldigt, men når man til tider har med
kunder at gøre der stiller spørgsmål til alt man gør, så er et løst
svar ikke altid det de vil nøjes med.

Hvis der er nogen der ved bedre vil jeg meget gerne høre det.

På forhånd tak

--
Esben