Avance på fiskegrej
Fra : Børge Larsen

Dato : 29-09-04 21:13

Hej derude!

Jeg har i sinde at producere en nyhed i fiskegrej. Jeg skal have lavet et
budget.
Er der en venlig sjæl der ved hvilke avancer der ligger i denne branche.

Fra : Anders And

Dato : 30-09-04 00:33

Børge Larsen <bl-dk@post.tele.dk> skrev:
>Hej derude!
>
>Jeg har i sinde at producere en
>nyhed i fiskegrej. Jeg skal have lavet et
>budget.
nemlig, lav dit eget budget...

hvad har du ar omkostninger
hvad tror du nyheden kan sælges til
og i hvilket stk tal
lyder dette tilfredsstillende i fht. din arbejdsindsats

Dette er ikke afhængig af hvad andre forskellige i branchen har af
advancer, find frem til din pris på dit produkt, se om du kan få
produktionsomkostninger så langt ned under det du tror kan blive en
vejl. pris til slutaftagere og se om du mener det kan hænge sammen.

Håber det lykkedes dig, så vi kan få en nyhed... mere på markedet :)

>Er der en venlig sjæl der ved hvilke
>avancer der ligger i denne branche.
Alt for store :)

Fra : Børge Larsen

Dato : 30-09-04 17:27

"Anders And" <anders.and@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejl. pris til slutaftagere og se om du mener det kan hænge sammen.
>
> Håber det lykkedes dig, så vi kan få en nyhed... mere på markedet :)

Rap sagde anden og det fik den.
Anders, venligst svar på spørgsmålet, alt andet er en selvfølge. I
markedsføring.
Hvis ikke avancen er tilstrækkeligt så er den ikke interessant for
forhandlerne.Derfor mit spørgsmål.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-09-04 20:53

> [...]
> markedsføring.
> Hvis ikke avancen er tilstrækkeligt så er den ikke interessant for

Det var sgu da en underlig måde at sige tak for hjælpen på...... :O/

MIT input får du nok heller ikke meget ud af: Hvis du ikke har
markedsindsigt nok til at du ved hvad avancen er, bør du nok ikke sætte
huset på højkant.......

/Søren

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-09-04 20:31

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> budget.
> Er der en venlig sjæl der ved hvilke avancer der ligger i denne branche.

Det er ikke uptodate viden men for nogen år siden havde jeg salg af grej og
der kunne man godt gange indkøbspris med 3 !

Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Børge Larsen

Dato : 01-10-04 06:47

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> skrev i en
meddelelse news:415c5ef2$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> og
> der kunne man godt gange indkøbspris med 3 !

Hej Mogens!

Mange tak for svaret det var lige det jeg skulle bruge.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 01-10-04 14:46

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> budget.
> Er der en venlig sjæl der ved hvilke avancer der ligger i denne branche.

Forhandlerne skal vel lægge minimum 50% oveni købsprisen hvis det skal løbe
rundt.

Fra : Jimmy

Dato : 01-10-04 15:56

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Forhandlerne skal vel lægge minimum 50% oveni købsprisen hvis det skal
> løbe
> rundt.

Det finder jeg ikke at være et brugbart argument for salgspris eller
fortjeneste.

Jeg ville mene, at man først og fremmest skal lave en
markedsundersøgelse for at kunne vurdere prisen på et produkt, som endnu
ikke har været i handlen.
Hvis produktet er nyt og revolutionerende, vil jeg mene, at der er gode
chancer for at få en relativ høj pris for produktet.
Start med at prøvesælg produktet med en markedsføring på internettet,
når du har lavet din markedsundersøgelse. Benyt dig af bannerplads og
reklamer for dit produkt. Du finder hurtigt ud af, om der er interesse
for dit produkt, når din telefon og mailadresse gløder. Husk patent på
produktet, så andre ikke snupper ideen. (Jeg går ud fra, at du har
sikret dig). ;)

Vil dette produkt være det eneste, du har i tankerne at sælge?
I forbindelse med udvikling af produktet har du sikkert haft en masse
udgifter og brugt en masse timer på det.
Fremover vil der så være produktionsomkostninger om administration.
Hvis det har kostet dig de første 100000,- at udvikle produktet, vil du
jo sikkert gerne have pengene hjem meget hurtigt.
Kan du sælge 5000 stk. af produktet det første år, og vil du have
pengene hjem efter det første år, så koster hver 20 kr.
Men der skal jo også betales skat, moms og du skal have en pæn
fortjeneste, alt efter om du skal leve af det, eller det er en
bi-indtægt. Hvis prisen på produktet kun er en flad tyver, og du er
eneste producent, vil du ikke have problemer med at tage 100% avance. Så
kan du regne baglæns og finde ud af, om det hænger sammen.

Jeg ønsker held og lykke med produktet.

/J.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 01-10-04 18:38

> [...]
> eneste producent, vil du ikke have problemer med at tage 100% avance. Så
> kan du regne baglæns og finde ud af, om det hænger sammen.

Tjaeh - det mener jeg så er noget sludder. Hvis man vil sælge fiskegrej er
man nødt til at skubbe det ud gennem en etableret forhandlerkanal. Hvis ikke
man kan sikre kanalen minimum 50% avance så finder de andre produkter. At
satse på direkte salg og markedsføring er dødsdømt. Så kan du jo regne
baglæns. Der er en markedspris for det meste af den type grej - hvis ikke du
kan producere til en pris hvor du kan holde markedsprisen og tilbyde
forhandlerne 50% i avance så glem det Med mindre du altså satser på et
eller andet nichehalløj hvor du alligevel ikke kommer til at tjene penge
selv.

/B

Fra : Jimmy

Dato : 01-10-04 19:03

> [...]
> på et
> eller andet nichehalløj hvor du alligevel ikke kommer til at tjene

Hvorfor have et fordyrende mellemled, når man har en PC og internettet
til at gøre det lettere.
I mange virksomheder sparer man mellemleddet og handler direkte med
forbrugeren.
Og så skriver du noget med, at der er en markedspris for den type grej.
Nu ved vi jo ikke, hvad det er for grej, så der er ikke nødvendigvis et
sammenligningsgrundlag.
Havde det været en ny fiskestang, havde det været ligetil. Men er det
eksempelvis en dims til automatisk afkrogning af fisk, og som aldrig
nogensinde er set, har du jo ikke belæg for at skrive dette.
Og hvis man vil have lidt styr på prisen på sit produkt, så er det
nødvendigt, at man selv står for salget.
Man må nemlig ikke diktere prisen overfor detailhandlerne. Den bestemmer
du selv, når du er forhandleren.

/J.

Fra : Børge Larsen

Dato : 01-10-04 22:47

> [...]
> budget.
> Er der en venlig sjæl der ved hvilke avancer der ligger i denne branche.

Tak for alle svarene, jeg behøver ikke flere gode råd

Fra : Jimmy

Dato : 02-10-04 07:56

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for alle svarene, jeg behøver ikke flere gode råd

Velbekomme..
Jeg håber trods uenigheden mellem et par af os, at du alligevel finder
frem til det brugbare i vore svar.

Mvh. og knæk & bræk.

Jimmy.

Fra : Leif