Visning af filer med asp
Fra : Morten D

Dato : 29-09-04 13:23

Hej NG,

Jeg har en formular der henter bruger input (batch nummer på en vare) og som
så skal have fremvist et pdf dokument med batch oplysningerne. Jeg har fulgt
html.dk asp tutorials, men kan ikke få asp scriptet til at vise pdf filen.

Her er formularen:

<%
' Vælg sprog

Select Case Request.Querystring("sprog")

Case "DE"

response.write "<h1>Bitte geben Sie die 5 stehllige Batch nummer ein</h1>"
response.write "<hr>"
response.write "<form method=post action=findbatch.asp>"
response.write "<input type=text name=batch>"
response.write "<input type=Submit value=Eingeben>"

og så følger sprogene derned af.

Og her er mit findbatch.asp som gerne skulle vise pdf filen i browseren.

<%
response.write "http://www.akasel.com/cert/" & Request.Querystring("batch")
&".pdf"
%>

Jeg har ledt her på NG, men ikke fundet noget ?

Hvorfor kan man ikke nøjes et ét asp, frem for først en form som henter
værdien og dernæst et asp som henter filen?

/Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-04 14:15

Morten D skrev:

> Og her er mit findbatch.asp som gerne skulle vise pdf filen i browseren.

> [...]

Koden her udskriver bare en webadresse på skærmen (response.write
betyder bare skriv til skærmen). Hvis du vil have filen - og ikke bare
dens adresse vist - kan du viderestille til den med response.redirect i
stedet.

Man kan også godt lade asp-filen sende indholdet af pdf-filen direkte
til browseren, men det er noget mere kompliceret.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten D

Dato : 29-09-04 17:10

Det virker helt perfekt, tak!

html.dk er helt ok, men hvordan kommer jeg videre med asp, response.redirect
står jo f.esk. ikke nævnt nogen steder iblandt html.dk's tekster. Er der
ikke et sted med lidt flere eksempler? Jeg vil f.esk. gerne arbejde videre
med at implementere et check for om filen er der, det kunne jo nemt tænkes
at kunden ikke indtaster det rigtige batch nummer, og et check for antallet
af ciffre, etc.

/Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-09-04 00:08

Morten D skrev:

> Det virker helt perfekt, tak!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.

Du kan fx se på http://asp-faq.dk/
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten D

Dato : 30-09-04 07:37

> Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
> signatur.

Er taget til efterretning

> Du kan fx se på http://asp-faq.dk/

Den havde jeg faktisk været inde og kikke på i forbindelse med mit problem,
men jeg kikkede ikke dybt nok.