små poser til perler
Fra : Jane

Dato : 29-09-04 10:20

Postet til dk.fritid og dk.forbruger
FUT til fritids-gruppen.

Jeg har en veninde som samler på perler. Hun har et utal
af perler og vil gerne have dem sorteret så hver type/farve
er for sig, men det er umuligt at fremsakffe små poser
til den slags - det siges Panduro har haft dem men holdt
op da de blev købt meget af pushere - hvad gør man så når
man står med et par kubikmeter perler som skal sorteres på
en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der
skal pakke ketchup og sennep?

Jane - hjælper veninde
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-04 10:57

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Det var præcis min tanke... Spørg den lokale pølsepusher om I ikke kan købe
et vred af dem.
Martin

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 29-09-04 11:07

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

De poser bruger vi også, til at pakke små elektronik komponenter i. De fåes
i et utal af størrelser i vores lokale "Plus Office" butik.

Mvh. Lisbeth
www.ps2chips.dk
Bootchipløsninger til PS2, Xbox & PSone.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 29-09-04 11:41

On 29 Sep 2004 09:20:02 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

> [...]
>af perler og vil gerne have dem sorteret så hver type/farve
>er for sig, men det er umuligt at fremsakffe små poser

De hedder Minigrip og kan fås i mange (andre) hobbyforretninger,
kontorfosyninger m.m.
F.eks. her: www.terapi-hobby.dk (et skrækeksempel på en grim,
uoverskuelig og klodset designet hjemmeside, men de har et godt
vareudvalg

Lars

Fra : Jane

Dato : 29-09-04 19:28

skrev i <news:g24ll0ls5uniaq9kutf38tshqfbirnl2pd@4ax.com>:

> De hedder Minigrip og kan fås i mange (andre) hobbyforretninger,
> kontorfosyninger m.m.

Super. Du kan tro hun blev glad!

Jane - med glad veninde
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Holst

Dato : 29-09-04 11:41

Jane wrote:

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Kan man ikke trække dem på snore?

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 29-09-04 12:47

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-09-04 13:23

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

hej.

Mon ikke nogle små æsker ville være bedre?
Der er mere styr på dem så.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : jytte

Dato : 29-09-04 13:40

Terapi-Hobby har haft sådanne små poser. Prøv deres hjemmeside.

vh.
Jytte

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-09-04 13:50

Køb 2 øl, og gå derefter ned til din lokale pølsemand. Blink lidt med øjnene
og stik ham så de 2 øl. Fortæl ham så om din veninde, og spørg ham så om han
ikke kan undvære en stak poser. Da du jo sikkert er sød og rar, så stikker
han dig nok et bundt og siger at du kan få nogle flere, når de er brugt op.

)

(mener at de får den fra deres leverandører af sennep og ketchup).

Torben Larsen
torben-larsen@webspeed.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 29-09-04 15:12

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Hejsa...

Jeg købte mine i bog og ide i Rødovre centret.

Mvh. Nana

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-09-04 15:48

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message
> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Hej Jane.

Til perler, skruer, møtrikker og andre smådimser plejer jeg at bruge en af
de der æsker, man kan købe i diverse bygge- og hobbymarkeder.
Du ved, sådan en æske med mange små rum i.
Jeg kørte selv træt af at ikke kunne hitte den farve/dims jeg skulle bruge,
i en fart - og der gjorde æsken det en hel del nemmere.
Din veninde skal bare være opmærksom på een ting, hvis hun beslutter sig for
denne løsning:
Låget på æsken skal slutte helt tæt til rumdelerskinnerne i æske, sådan at
der ved evt. rysten af æsken ikke smutter perler rundt indeni.
Nå ja, og pas endelig på med ikke at tabe æsken...heheh. Okay, det var så to
ting...

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anita

Dato : 29-09-04 16:25

Jane wrote:
> [...]
> op da de blev købt meget af pushere - hvad gør man så når
> man står med et par kubikmeter perler som skal sorteres på

Hvilke slags perler drejer det sig om? Grønlandske perler eller større
perler?

Til lidt større perler kan hobbybokse inddelt i rum måske bruges. Ellers er
filmruller (uden film) også glimrende til sådanne formål. Man kan også få
bittesmå, runde, gennemsigtige plastbeholdere med låg. (De bruges fx. af
kina-grillen til soya )

> Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser?

Spørg i andre hobbyforretninger end lige Panduro. Søg evt. efter dem på
nettet.

> Hvad gør pølesmænd der
> skal pakke ketchup og sennep?

De bruger vist ikke den slags poser mere.

Venligst Anita

Fra : Sybil

Dato : 29-09-04 19:50

> [...]
Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Poserne med selvluk i toppen kan købes i Metro i mange størrelser.

MK

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-09-04 22:15

> [...]

> er for sig, men det er umuligt at fremsakffe små poser
> til den slags - det siges Panduro har haft dem men holdt

Jeg var lige ved at sige prøv at snakke med din lokale pusher..*S*

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Jeg ville dog seriøst anbefale sådan noget som ZAPin eller andre
parpir/hobby foretninger.
Hvis de ikke har det på lager kan de jo sikkert skaffe det hjem til dig. Du
skal sikkert alligevel have en kasse for at have nok.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : jens v

Dato : 30-09-04 06:15

Hej Jane
Prøv www.joka.dk de har næsten alle størrelser i plastlynlåsposer.
mvh jens v

Fra : Jane

Dato : 30-09-04 07:28

jens v skrev i <news:cjg4pb$f4s$1@news.cybercity.dk>:

> Prøv www.joka.dk de har næsten alle størrelser i plastlynlåsposer.

Også et godt forslag. Mange tak.

Jane - overrasket over mængden af forhandlere
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-09-04 06:16

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

Hej Jane,

Igennem firmet handler vi meget med Lomax. Servicen er i top, priserne i
bund og det gode er, at man sagtens kan handle med dem som privatkunde.
De har lynlåsposer i alle størrelser:
http://www.lomax.dk/Index.asp?VI=2&CI=3&Undergruppe=081U3&Varegruppenavn=Lynl%E5sposer+og+b%E6reposer

Det er godt nok ikke en fysisk butik, men du nævnte ikke noget om, at det
ikke måtte være en internetbutik?

Mvh. Renate

Fra : Jane

Dato : 30-09-04 07:28

Renate Jacobsen skrev i

> Det er godt nok ikke en fysisk butik, men du nævnte ikke noget om, at
> det ikke måtte være en internetbutik?

Det er ganske fint. Jeg er i gang med at sammenligne poser.

Jane - overrasket over udvalget!
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Tina

Dato : 30-09-04 11:31

> [...]
> en overskuelig måde? Nogen tips derude? Nogen som har en
> idé om hvor man får de små poser? Hvad gør pølesmænd der

De handler i Metro, som har de små poser )

Vh
Tina