Skal skifte internetudbyder - en jungle :-~
Fra : Lotte

Dato : 29-09-04 09:06

Hej i kloge hoveder.

Jeg har adsl, men her fra den 31/10 har jeg opsagt aftalen. Jeg betaler 400
kr. om mdr.gennem arbejdet, men synes det er dyrt i forhold til alle de
reklamer jeg får ind af døren. Jeg har fået install. bredbånd og overvejede
at sige ja tak til Dansk Bredbånd for 300 kr. om mdr. for 10/10 Mbit. Nu
har jeg lige fået en reklame ind af døren fra TDC Kabel Tv - Webspeed. Det
er en 64 kbit/s hastighed til kun 149 kr. pr. mdr. Når jeg tænker på hvad
jeg bruger pc'en til, så er det mails, msn, nyhedsgruppen, kom og vind (en
simpel spilleside, kabale og andet) altså ikke nogle tunge film og musik
stykker jeg skal hente ned. De eneste film stykker jeg ser på er de der
sjove småfilm hvor folk kommer galt af sted eller sjove reklamer.

Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg ofre
mere end de 149 kr?

Det var en ordentlig omgang - tak til dem der gider bruge lidt tid på mig.

Hilsen Lotte
charlotte_andersen (snabel a) ofir . dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-09-04 09:31

On 2004-09-29, Lotte <charlotte_andersen@ofir.dk> wrote:

> Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg ofre
> mere end de 149 kr?

Afhænger. Du kommer til at vente på at siderne bliver hentet. Personligt kan
jeg ikke leve med den slags! .... Det kan jeg så nok godt, men jeg bliver
som minimum frygteligt irriteret. Jeg er dog også uhyre rastløs af natur, så
.... For the record: jeg henter heller ikke film og musik, men surfer og
læser mail og skriver news, så ..

Mit råd: prøv det i 6 mdr. og se hvad du får for pengene. Dvis det går helt
galt og du heller ikke kan leve med det, så har du tabt 6 x 149,- på gulvet.
Ikke sjovt, men ikke noget du går konkurs af

Thomas

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-09-04 10:45

"Lotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg
> ofre
> mere end de 149 kr?

Bemærk at du kun kan få Webspeed, hvis du også køber kabel-TV hos TDC.
Prisen på 149 kr. er ikke helt reel og kan ikke sammenlignes med de priser
ADSL-udbyderne oplyser.

Fra : Lotte

Dato : 29-09-04 10:55

Jeg har kabeltv fra tdc - så den del er ok. Men hvad mener du med, at prisen
ikke er helt reel?

Lotte

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-09-04 11:00

On 2004-09-29, Lotte <charlotte_andersen@ofir.dk> wrote:
> Jeg har kabeltv fra tdc - så den del er ok. Men hvad mener du med, at prisen
> ikke er helt reel?

Den er ikke reel i og med at du skal købe et tillægsprodukt (kabeltv) for at
kunne få det til 149,-

Hvis du vitterlig ikke er meget på nettet kan du overveje tiscalis highway
tilbud. 2Mbit for 199,- pr. måned. FOr den pris får du 1Gb data. Derudover
koster data XX antal kroner pr. Gb. _kan_ være det er noget for dig.

Thomas

Fra : Svend

Dato : 29-09-04 11:11

Thomas S. Iversen wrote:
> [...]
> tilbud. 2Mbit for 199,- pr. måned. FOr den pris får du 1Gb data. Derudover
> koster data XX antal kroner pr. Gb. _kan_ være det er noget for dig.

Ja det ville jeg foretrække, ubrugt forbrug bliver overført til næste
måned(dog max en gb) og ekstra en gb koster 59 kr.

--
Svend

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-09-04 17:35

> Hvis du vitterlig ikke er meget på nettet kan du overveje tiscalis highway
> tilbud. 2Mbit for 199,- pr. måned. FOr den pris får du 1Gb data. Derudover
> koster data XX antal kroner pr. Gb. _kan_ være det er noget for dig.

Ikke 1 GB, men 1000 MB.

--
Mvh. Jesper

Fra : Madsen

Dato : 30-09-04 19:32

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke 1 GB, men 1000 MB.

1 GB = 1000 MB

--
Hilsen Madsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-09-04 20:51

> 1 GB = 1000 MB

Nope, 1 GB = 1024 MB

--
Mvh. Jesper

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 30-09-04 21:30

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> writes:

> Nope, 1 GB = 1024 MB
>
> --
> Mvh. Jesper

Kommer an på om man benytter SI enhederne eller ej:

http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html

- Mark

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-10-04 06:40

Mark Lorenzen wrote:

> Kommer an på om man benytter SI enhederne eller ej:

Det gør vi jo så i Danmark.

> http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html

Hvor der bl.a. står:

"It is important to recognize that the new prefixes for binary
multiples are not part of the International System of Units (SI), the
modern metric system."

--
Don't waste space

Fra : Kaare

Dato : 05-10-04 18:13

> Nope, 1 GB = 1024 MB

Nope. Hvis man går efter SI enheder er 1GB det samme som 1000MB.

Hvis man går efter IEEE standardiseringen vil 1GB stadig være 1000MB, men
1GiB (som du tænker på) være 1024MB.
... læg mærke til det lille 'i', som gør at det istedet for at hedde GigaByte
hedder GibiByte. :)

/Kaare

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-04 12:20

Lotte skrev:

>Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg ofre
>mere end de 149 kr?

Det vil jeg sige ja til. 64 kb/s vil forekomme dig ret langsomt.

Jeg vil ligesom andre anbefale dig Tiscalis nye tilbud med 2 Mb/s
og 1 GB fri trafik. Med det beskrevne forbrug kommer du aldrig i
nærheden af grænsen.

--
Bertel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-09-04 13:05

> Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg
ofre
> mere end de 149 kr?

Jeg tror at 64 kb/s er hurtigt nok. Jeg kørte selv i flere år med ISDN, som
også var 64 kb/s og det var udemærket.

Niels Dybdahl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-04 13:09

Niels Dybdahl skrev:

>Jeg tror at 64 kb/s er hurtigt nok.

Det tror jeg ikke.

>Jeg kørte selv i flere år med ISDN, som
>også var 64 kb/s og det var udemærket.

Ja, det har jeg også prøvet. Jeg var skam også stolt da jeg som
en af de tidlige fik et modem der kørte 28'800 bps.Men når man
først har vænnet sig til noget væsentligt hurtigere, så er det
svært at nedgradere.

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 30-09-04 06:19

Bertel Lund Hansen leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> en af de tidlige fik et modem der kørte 28'800 bps.Men når man
> først har vænnet sig til noget væsentligt hurtigere, så er det

Ligenu sidder jeg på en delt 2mbit linie, men jeg har altid haft det fint
med at sidde på en analog linie enten fordi jeg har været ude med min
laptop eller jeg har været decideret bredbåndsløs i længere perioder. Så
mit bud er at 64kbit, som endda springer det sløvende analog<->digital-led
over, absolut vil være fint når jeg kigger på Lottes internetvaner. For
tit og ofte surfer man de samme sider og der plejer det tunge somregel
allerede ligge i cachen.
Så, Bertel, når du sammenligner et 28K baud modem med en hurtigere linie
(jeg tolker "hurtigere linie" = bredbånd), så mener jeg at du strammer den
en anelse, for 64 kbit uden analoge led er altså ikke så langsomt igen, når
det er til helt almindeligt internetbrug. Men vi har jo også forskelligt
temperament og tålmodighed. :)

--
"KVINDER PÅ CYKEL TÆNKER FANDME KUN MED RØVEN OG SKULLE SKYDES!!!"
Citat Peter T. efter at han var tæt på at blive majet ned af endnu en

Fra : Lotte

Dato : 30-09-04 08:58

Hej alle.

Tusinde tak for alle jeres svar.

Hilsen Lotte

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-09-04 13:07

> Jeg har adsl, men her fra den 31/10 har jeg opsagt aftalen. Jeg betaler
400
> kr. om mdr.gennem arbejdet,

Hvis det er "medarbejderbredbånd" så er nettoprisen væsentligt lavere. Måske
helt ned til 150 kr/måned.

> men synes det er dyrt i forhold til alle de
> reklamer jeg får ind af døren.

Er det spamemails du tænker på ? Dem kan du få uanset hvad opkobling du har.
Hvis det er papirreklamer, så holder de vel ikke op, bare fordi du opsiger
abonnementet.

Niels Dybdahl

Fra : Daniel Skytte

Dato : 05-10-04 06:23

Lotte wrote:

> Og nu er mit spørgsmål - er TDC Webspeed ikke nok for mig?? Behøver jeg ofre
> mere end de 149 kr?

Jeg ville nok anbefale dig at smide 40 kr. mere oven i pr. maaned, saa
opnaar du dobbelt hastighed af den du nævner, til 40 kr. mere :)
Altså 128/64Kbit/s, hvilket i dit tilfaelde vil passe praecist med dit
behov.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false

--
Venlig hilsen