Valgfri sti i ASPupload
Fra : Troels Jensen

Dato : 28-09-04 21:11

Jeg sidder og bakser med et upload-script, der består af en form
(irrelevant kode er udeladt):

<form METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="upload.asp">
<input TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"><br>
<input TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE2"><br>
<input TYPE="SUBMIT" VALUE="Upload">
</form>

------------------------
....og et script (upload.asp):

strUploadPath = "/images"
Set objUpload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

On Error Resume Next

intFileCount = objUpload.Save(Server.MapPath(strUploadPath))

If Err.Number = 8 Then
   Response.Write "Filen er for stor. Prøv igen."
Else
If Err <> 0 Then
Response.Write "Der opstod en fejl : " & Err.Description
Else
Response.Write intFileCount & " fil(er) uploadet.<br>" & vbCrLf
End If
End If

Set objUpload = Nothing
------------------

Jeg vil gerne kunne bestemme, i hvilken mappe filerne bliver uploadet.
Men jeg kan ikke lave et ekstra formfelt, som jeg bagefter henter ned i

strUploadPath = request.form("path")

Formens indhold kan åbenbart kun være de filer, jeg skal uploade. Men
hvordan kan jeg så bestemme stien fra gang til gang?

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 21:56

Troels Jensen skrev:

> Jeg vil gerne kunne bestemme, i hvilken mappe filerne bliver
> uploadet. Men jeg kan ikke lave et ekstra formfelt,

Jo da - det er da bare at sætte det på formen

Problemet er at få fat i indholdet af almindelige felter i en form
der har filupload.

Jeg kender ikke til Persits-komponenten, men i de uploadkomponenter
jeg har arbejdet med, kan man tilgå almindelige formfelter via en
form-egenskab til objektet.

Tjek dokumentationen til Persits - eller prøv om
objUpload.Form("ditfelt") virker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Troels Jensen

Dato : 29-09-04 10:36

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Tjek dokumentationen til Persits - eller prøv om
> objUpload.Form("ditfelt") virker.

Nu har jeg prøvet at sætte koden ind forskellige steder, men jeg kan
ikke få det til at virke.

I hvilken kontekst skal den stå?

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Troels Jensen

Dato : 29-09-04 10:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Tjek dokumentationen til Persits - eller prøv om
> objUpload.Form("ditfelt") virker.

Nå, nu fandt jeg noget i dokumentationen - det hedder bare

upload.form("ditfelt")

Men jeg kan stadig ikke finde ud af, præcis hvordan det skal bruges?

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-04 12:52

Troels Jensen skrev:

> Men jeg kan stadig ikke finde ud af, præcis hvordan det skal bruges?

Prøv at kigge lidt efter online-eksempler. En enkelt googlesøgning gav
mig følgende link:
<http://membres.lycos.fr/paour/easy_bibliotheques/scripts/upload/Documentation/Manual.htm>

Her kan du bl.a. se eksempler på upload med brug af både .form og .files
Det fremgår af teksten at man er nødt til at gemme filerne før man kan
tilgå såvel .files som .form - derfor kan du ikke direkte vælge at gemme
baseret på et valg fra samme form. Men du kan gemme filen i et
temp-bibliotek og derefter flytte den ud fra data i .form.

--
Jens Gyldenkærne Clausen