Bramslev Bakker eller Stinesminde!
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 28-09-04 18:14

Hej!
For at genopfriske tidligere tiders fisketure har jeg tænkt mig at tage en
tur til Mariager fjord, nærmere betegnet til Bramslev bakker eller Løvdal
syd for Stinesminde.
Har nogen kendskab til, om det stadig - nu 30 år senere - er godt fiskevand?
Hvis I vender tomlen nedad, hvilke steder ved Mariager fjord vil I så kunne
anbefale?
Idet jeg håber på svar sendes I et velment knæk og bræk
Svend Haakon Jensen

Fra : Anders And

Dato : 30-09-04 00:16

Sv. Haakon Jensen <sv-haa@mail.dk> (fjern) skrev:
> [...]
>fisketure har jeg tænkt mig at tage en
>tur til Mariager fjord, nærmere
>betegnet til Bramslev bakker eller Løvdal
Afhænger af hvilken type fisk du er til, men ikke bramslev hvis du er
til ørreder IMHO

>Hvis I vender tomlen nedad, hvilke
>steder ved Mariager fjord vil I så kunne
>anbefale?
Ørnedalen på sydsiden længere inde mod Hobro, katrinedal sydsiden nær
mariager, Skoven vest for stiensminde på nordsiden.

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 04-10-04 18:22

"Anders And" <anders.and@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ørnedalen på sydsiden længere inde mod Hobro, katrinedal sydsiden nær
> mariager, Skoven vest for stiensminde på nordsiden.

Tak for dit svar. I to omgange har jeg genset fjorden. Det var en
ubeskrivelig dejlig oplevelse.
Strækningen vest for Stinesminde var meget smukt, men desværre den dag uden
fisk.
Et par dage senere tog jeg til Ørnedalsbugten. Her havde jeg kontakt med et
par ørreder,
men det blev kun til en til tasken.
Begge dage oplevede jeg en del net i fjorden, og de stod alle meget tæt
under land.
Hvor tæt på land må der egentlig sættet net/ruser?
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-10-04 18:37

On Mon, 4 Oct 2004 19:22:15 +0200, "Sv. Haakon Jensen"
<sv-haa@mail.(fjern)dk> wrote:

>Begge dage oplevede jeg en del net i fjorden, og de stod alle meget tæt
>under land.
>Hvor tæt på land må der egentlig sættet net/ruser?

Garn skal stå 100 meter fra land, mens ruser må stå helt inde under
land.
Husk at der er en begrænsning den anden vej også, idet du ikke må
fiske nærmere end 50 meter fra faststående redsakber.

/Alex

Fra : svend aage jensen

Dato : 28-11-04 15:54