Procmail
Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 28-09-04 17:54

Jeg har skrevet et lille stykke software til at behandle mails.

scriptet læser mailen, og udfra afsender afgøres det hvad der skal gøres med
det.

Der sker bare nogle underlige ting.

Noget siger mig, at det jeg prøver at gøre kræver at procmail kører som
root...
Kan man gøre det? bare for en kort stund, så jeg får bevist om jeg har ret
eller ej.

/Morten

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-09-04 18:41

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-09-04 19:07

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 28-09-04 19:17

Det var måske lidt kluntet

jeg hælder mailen ind i et PHP script.

Der på baggrund af indholdet i selve mailen, afsender subject osv gør noget
ved den.

heri laver jeg en exec("cmd");

Det sker bare aldrig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal fejlsøge på det.

Hvis jeg piper en mailfil direkte ind i programmet udenom procmail, så duer
det.

Derfor er jeg en smule forvirret :)

/Morten

Fra : Michael Knudsen

Dato : 29-09-04 13:14

Morten Linder Pettersson wrote:
> jeg hælder mailen ind i et PHP script.

Hvordan goer du det?

> Der på baggrund af indholdet i selve mailen, afsender subject osv gør noget
> ved den.

Altsaa har du reimplementeret procmail i PHP?

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 29-09-04 17:10

løste problemet

manglede en PATH til mktemp

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-09-04 19:08

Morten Linder Pettersson skrev:

> Hvis jeg piper en mailfil direkte ind i programmet udenom procmail, så
> duer det.

Nedestående linie i starten af min .procmailrc giver en log fil.

LOGFILE = "/home/server/pm.log"

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/