Nyt sys
Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 28-09-04 16:41

Jeg skal bygge et nyt system til en god ven, vi har snakket om AMD.

Er det stadig nForce2 chipset vi skal gå efter eller er det noget bedre?

Skal vi købe XP2800+ Batron2800+ eller det nye Sempron2800+`? og hvad med
den sempron? er det godt eller skod???

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-09-04 18:39

<Aragorn24@webspeed.dk> wrote:

> Skal vi købe XP2800+ Batron2800+ eller det nye Sempron2800+`? og
> hvad med den sempron? er det godt eller skod???

Sempron er et CPU-navn på linie med Athlon og Duron. Barton er en
core-betegnelse.

Jesper G. Poulsen

Fra : JK

Dato : 28-09-04 20:39

On Tue, 28 Sep 2004 17:41:20 +0200, <Aragorn24@webspeed.dk> wrote:

>Jeg skal bygge et nyt system til en god ven, vi har snakket om AMD.
>
>Er det stadig nForce2 chipset vi skal gå efter eller er det noget bedre?

Til 32 bits cpu'er det stadig det bedste

>Skal vi købe XP2800+ Batron2800+ eller det nye Sempron2800+`? og hvad med
>den sempron? er det godt eller skod???

Sempron ville jeg helt glemme. Skod.

Hvis du er til OC og legeri med at stille på diverse, så en 2500+
mobile sagen, da den ikke er multiplier låst. Forudsat at du køber et
ordentligt tweaker nforce2 board, f.eks. fra abit, asus eller dfi.

Ellers en barton 2500+. Den tweaker man lige ud af æsken med fsb200,
hvis man har noget pc3200 ram.

Men man kan også overveje en 3500+ AMD64 socket 939 cpu og et MSI K8N
Neo2 bundkort (nforce3) bundkort, det er p.t. bedste system.

mvh

John

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 29-09-04 10:22

Er mobile cpuer ikke tilbærbar?
Eller er de bedre end de almindelige xp cpuer?=

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-09-04 10:58

On 2004-09-29, <Aragorn24@webspeed.dk> <Aragorn24@webspeed.dk> wrote:
> Er mobile cpuer ikke tilbærbar?

Som hovedregel jo.

> Eller er de bedre end de almindelige xp cpuer?=

Det er alm. xp cpuer med mulighed for at stille på multiplieren via software.

Det vil sige at de kan være ekstremt strømbesparende. Kan være godt for både
bærbare og alm. maskiner (der er idle 99% af tiden)

Thomas

Fra : Leony

Dato : 29-09-04 14:07

"JK" <johnknuhtsen@mailREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er til OC og legeri med at stille på diverse, så en 2500+
> mobile sagen, da den ikke er multiplier låst.

Svjv så er alle XP-M'ere ulåste.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/