Vesterbro ADSL
Fra : JMN

Dato : 28-09-04 15:05

Hej med jer

Mine forældre bor i lejlighed og skal onsdag til orienteringsmøde omkring
evt. installering af bredbånd.

Det er så Vesterbro ADSL der kommer og fortæller.

De mener at en 4 mbit er rigeligt til de 33 lejligheder.
Hvis man nu tager worst-case. Alle er på i primetime,
hvilken hastighed kan man så forvente at have ?

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med Vesterbro ADSL ?

Det skal siges at tilbudet indeholder TV, adsl og IP-telefoni. Ved valg af 4
mbit vil det koste 1100,- om måneden. Ikke en pris jeg er speciel imponeret
af.

Eller hvad ?

vh.
JMN

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-09-04 15:30

"JMN" <Guffe@guffe.dk> crashed Echelon writing

> De mener at en 4 mbit er rigeligt til de 33 lejligheder.
> Hvis man nu tager worst-case. Alle er på i primetime,
> hvilken hastighed kan man så forvente at have ?

Hvis I kører med en bandwidth throttling router, så er det vel 4096
divideret med 33, forudsat alle downloader og ikke uploader, så ca.
120kbit/s, noget svarende til 2x ISDN kanaler eller 4x Modem hastighed.

Hvis der ikke køres med en bandwidth throttling router, så er der kun lucky
guess tilbage.

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten Larsen

Dato : 28-09-04 15:45

hej

her hos www.sundbynet.dk deler vi en 4mbit til 75 medlemmer, og jeg kan
oplyse at selv om vi ikke har båndbredde styring på, så er vores samlede
gennemsnitsforbrug på året lige nu 7,7%, så det er ikke rigtigt noget videre
forbrug der bliver brugt

vi oplever ikke at det er et problem, med at folk råsluger båndbredde, idet
at vi i vores vedtægter har taget højde for dette.

Dog vil jeg sige at 1100 om måneden, lyder temmeligt dyrt, vi tager hos os
100 kroner om måneden for ubegrænset internet, og 115 om måneden for
ubegrænset telefoni til sammenligning.

mvh Carsten Larsen
Formand www.sundbynet.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 28-09-04 17:30

"Carsten Larsen" <gæt@tdc.dk> skrev

> Dog vil jeg sige at 1100 om måneden, lyder temmeligt dyrt, vi tager hos os
> 100 kroner om måneden for ubegrænset internet, og 115 om måneden for
> ubegrænset telefoni til sammenligning.

Den pris for telefoni, er det ikke kun for at ringe inden for jeres eget
net, eller er det al indenrigs fastnet telefoni, det er vel ikke inkl. mobil
og udenrigs telefoni ?

Men ellers syndes jeg nu også at 1100 kr. er en lidt voldsom pris, men det
kommer jo igen an på hvad de 1100 kr. inkludere, tænker især på telefoni.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Carsten Larsen

Dato : 28-09-04 22:13

hej søren, det er for ubegrænset telefoni til alle fast-net telefoner i DK;
mobil-snak bliver takseret til 1,5 kroner i minuttet, men alle fastnetnumre
er gratis

mvh Carsten

Fra : Dizz

Dato : 29-09-04 11:08

"Carsten Larsen" <gæt@tdc.dk> wrote in message
> hej søren, det er for ubegrænset telefoni til alle fast-net telefoner i
> DK; mobil-snak bliver takseret til 1,5 kroner i minuttet, men alle
> fastnetnumre er gratis

Hvis i har telefoni med så kan 4096 / 768 Kbit godt blive et problem da
telefoni kræver en del upstream ca. 128 Kbit pr igang værende samtale.

Er linjen 4 / 4 Mbit skulle der være rigeligt, dog kan bare 1 bruger med
kazar eller lign ødelægge det for alle.

--
Morten Birkelund

Fra : Nicolai

Dato : 29-09-04 11:26

> Hvis i har telefoni med så kan 4096 / 768 Kbit godt blive et problem da
> telefoni kræver en del upstream ca. 128 Kbit pr igang værende samtale.
Hvilken telefoni kræver så meget?

Fra : Carsten Larsen

Dato : 29-09-04 12:11

ja, hvis vi kørte telefoni over IP, men vi har vores egen tele-central, som
kører ved siden af vores data-installation, så der er intet problem i den
retning

mvh Carsten

Fra : Peter Anskjær

Dato : 28-09-04 20:15

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4
> mbit vil det koste 1100,- om måneden. Ikke en pris jeg er speciel

De 4Mbit/s burde ikke blive noget problem, men der er selvfølgeligt risiko
for at nogle få ødelægger det for alle andre. Man kan måske vurdere om der
vil blive meget tung download, så ville jeg overveje noget trafikkontrol,
ellers ikke.
Men de 1100,- lyder da helt i skoven ligegyldigt hvad. Kabeltv koster vel
maks. 200kr, adsl kan fåes for ca. det samme hvis ens forbrug ikke er stort,
så for 6-700kr kan der altså ringes en del.
Men måske er der noget afbetaling på installation inkl., hvis det er
tilfældet er det jo ikke til at vurdere om prisen er rimelig.

Mvh
Peter

Fra : Kas.

Dato : 29-09-04 08:11

De 1100,- er jo nok den samlede pris for alle beboere om måneden - det
svarer til prisen for en 4mbit adsl fra TDC.

Kasper

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-04 00:26

> De 1100,- er jo nok den samlede pris for alle beboere om måneden - det svarer til prisen
> for en 4mbit adsl fra TDC.

Lige hvad jeg tænkte da jeg læste igennem tråden :)

Fra : Kas.

Dato : 29-09-04 08:13

Til 33 beboere lyder 4mbit meget fornuftigt, men alt afhænger selvfølgelig
af forbrugsmønstre.

Vi er 50 beboere, der deler 2 stk. 4mbit-adsl-linjer - og det er mere end
rigeligt. Det er sjældendt, at vores linjer belastes 100%, og hvis det sker,
er det fordi, der sidder en beboer og suger. I sådan et tilfælde klipper vi
hans forbindelse...

Kasper

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-04 00:27

> [...]
> en beboer og suger. I sådan et tilfælde klipper vi hans forbindelse...

LoL! Så hellere have min egen forbindels til en højere pris.
Ellers ville jeg være ham med et klippet kabel :þ

ShutEye

Fra : David T. Metz

Dato : 14-10-04 08:49

JMN wrote:
> Det skal siges at tilbudet indeholder TV, adsl og IP-telefoni. Ved
> valg af 4 mbit vil det koste 1100,- om måneden. Ikke en pris jeg er
> speciel imponeret af.

Altså 33 Kr pr lejlighed? Det er da billigt.

David