Cybercity dyn.ip. ?
Fra : sharky

Dato : 28-09-04 14:44

Hej,

Kan man vælge dynamisk ip med Cybercity ?

Er 128 nok i upload til at spille over nettet ? Jeg overvejer en 1536/128 i
stedet for 1024/512 ved arrownet, fordi det ofte ikke virker. Jeg vil også
godt have dynamisk ip, som jeg ikke kan få ved arrownet, da det så er en
private ip med en masse begrænsninger.

På forhånd tak.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-09-04 17:02

I indlægget <cjbpq5$4di$1@news.net.uni-c.dk> skrev sharky:
> Hej,
>
> Kan man vælge dynamisk ip med Cybercity ?

Nej, kun hvis man bruger det der hedder hackersmacker.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : sharky

Dato : 28-09-04 19:07

> Nej, kun hvis man bruger det der hedder hackersmacker.

Ok, nu har jeg tjekket hvad det er, men det ville da være smartere for nogle
kunder, hvis man selv kunne styre sikkerheden. Det er jo nok selv at have en
router og noget antivirus. Men så må jeg jo tager en tdc adsl med dyn. ip.
og lavere hastighed, hvis jeg vil skifte.

Fra : sharky

Dato : 28-09-04 19:09

Nåe nej, det kan jeg jo ikke, for der skal jeg have fastnet, så må overveje
Cybercity. Kan jeg have 2 pc'ere på samtidig ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-09-04 19:51

I indlægget <cjc9ad$brf$1@news.net.uni-c.dk> skrev sharky:
> Nåe nej, det kan jeg jo ikke, for der skal jeg have fastnet, så må overveje
> Cybercity. Kan jeg have 2 pc'ere på samtidig ?

Ja du kan have "så mange du vil". Du for en router med der så uddeler
lokale iper.

Hvorfor vil du gerne have dynamiske ip adresser?

Fra : sharky

Dato : 28-09-04 20:02

> Ja du kan have "så mange du vil". Du for en router med der så uddeler
> lokale iper.

ok fint nok.

> Hvorfor vil du gerne have dynamiske ip adresser?

Det er sikrere i visse tilfælde, så en ip ikke kan kobles på mig igennem
længere tid, hvis nogle på nettet skulle få lyst til at vide noget om en
bestemt ip.

Fra : Dorph

Dato : 28-09-04 21:39

> Det er sikrere i visse tilfælde, så en ip ikke kan kobles på mig igennem
> længere tid, hvis nogle på nettet skulle få lyst til at vide noget om en
> bestemt ip.

Tror sq lige jeg checker med min bank om jeg kan få et
dynamisk kontonummer :)

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-09-04 08:06

> Det er sikrere i visse tilfælde, så en ip ikke kan kobles på mig igennem
> længere tid, hvis nogle på nettet skulle få lyst til at vide noget om en
> bestemt ip.

Der er da ingen som garanterer at en dynamisk IP nogensinde skifter.

Niels Dybdahl

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 16-10-04 16:18

> Der er da ingen som garanterer at en dynamisk IP nogensinde skifter.

Rigtigt, og hvis den gør, kan man (mens man kender den) gå ind og resolve et
hostname til den på myip.dk, for hostnames skifter aldrig.
Når man så har det hostname, kan man så lave det trick omvendt og få IP'en
på brugeren, uanset om den har skiftet sig eller ej.

Ergo, der er ingen sikkerhed i dynamiske IP'er. Det er kun irriterende, hvis
du en dag gerne vil hoste noget HTTP, FTP, en dedikeret spilserver eller
noget andet, hvor folk skal kende din IP og forbinde til den.

Lige mine 25 ører,
Jens Christian Hillerup

Fra : Michael

Dato : 28-10-04 20:50

Vrøvl

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-10-04 13:03

Michael <dsaf@sdaf.dk> skrev 2004-10-28:
> Vrøvl

HVad svare du på?

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-10-04 13:34

Martin Schultz wrote:

> HVad svare du på?

Det fremgår af References i headeren. tast ESC-P i din slrn..

Men hvis du mente at der burde være quotet fra det oprindelige indlæg,
så giver jeg dig ret.

--
Don't waste space

Fra : Kasper Holtze

Dato : 30-10-04 11:16

Thomas Corell wrote:

> Det fremgår af References i headeren. tast ESC-P i din slrn..
>
> Men hvis du mente at der burde være quotet fra det oprindelige indlæg,
> så giver jeg dig ret.

Nu stod der jo meget i det indlæg, så det er svært at vide hvad det er
der var noget vrøvl ;)