USB og Delphi5
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 28-09-04 13:07

Hej NG!

Jeg har et instrument, som kommunikerer med en PC via USB.
Nu vil jeg gerne selv lave en driver inde i et bestående D5 program for at
hente data direkte fra den.
Er der nogen, der har erfaringer med at bruge Delphi sammen med USB?

Mvh Kurt

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 29-09-04 20:09

Hej der...

USB er noget rigtigt jern at ha med at gøre ... hvis man altsaa ikke er
meget godt inde i tingene... og det er de færeste... og du kan godt
glemme ALT om at det er ligesom en almendelig com-port. Du kan være
heldig , at det er en chip, som optræder paa dit system som en alm.
com-port, men formegntligt ikke.

Du kan muligvis - hvis du er heldig - bruge den HID-dims, som er med i
JEDI - saa vidt jeg husker....

men under alle omstændigheder... det er noget bøvl...

/f

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 30-09-04 06:18

"Finn Bindeballe" <_AAAPPP_finnb@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> JEDI - saa vidt jeg husker....
>
> men under alle omstændigheder... det er noget bøvl...

Det lyder ikke godt.
Da jeg IKKE er godt inde i tingene, er det nok ikke vejen frem!

Der findes til mit instrument et selvstændigt program til at hente data via
USB, godt nok tysksproget.
Er det muligt at 'indlejre' dette program i et D5-program, således at man
starter det op inde fra sit eget program?

/Kurt

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 30-09-04 08:18

Kurt Guldbæk wrote:

> [...]
>Er det muligt at 'indlejre' dette program i et D5-program, således at man
>starter det op inde fra sit eget program?

hep.

Nok ikke lige umidelbart, men det er da muligt, at de levere - eller man
kan downloade en OCX, eller en eller anden COM - dims, som kan. Det er
ret nemt at bruge den slags, men hvis det er et lille billigt ALDI
instrument, til 30 kr, skal du nok ikke regne med det.

/f

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 30-09-04 11:13

> [...]
> ret nemt at bruge den slags, men hvis det er et lille billigt ALDI
> instrument, til 30 kr, skal du nok ikke regne med det.

Det er et instrument til ca 500kr fra ELV i Tyskland.
Der er nok ikke ret meget at gøre.
/Kurt