dafnie fangststed i Odense SØ ?
Fra : Steen

Dato : 28-09-04 10:16

Kender noget et godt sted at fange dafnier i odense sø (syd-øst).

vh
steen

--
fjern xxx i mailadressen ved direkte svar.

Fra : HansDanielsson

Dato : 29-09-04 22:42

"Steen" skrev d. 28-09-04 10:16 dette indlæg :
> Kender noget et godt sted at fange dafnier i odense sø (syd-øst).
>
> vh
> steen
>
> --
> fjern xxx i mailadressen ved direkte svar.
Kender ikke et godt sted på disse kanter men lige hvor banen krydser
vejen i Holmstrup var der tidligere måske stadigvæk en god sø, jeg har
fanget meget der
Hans

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen

Dato : 30-09-04 08:25

Undskyld men hvor faen ligger Holmstrup? Er det ikke på Sjælland?
Hvis det er på Sjælland, så vil jeg fortsætte søgningen på fyn

Steen

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-09-04 09:43

"Steen" <ravnen@xxxhollufpile.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld men hvor faen ligger Holmstrup? Er det ikke på Sjælland?
> Hvis det er på Sjælland, så vil jeg fortsætte søgningen på fyn

Dit kendskab til den nærmeste omegn af Odense lader meget tilbage!! *s*
Selv jeg som Københavner ved at Holmstrup ligger lidt vest for Odense.

Carsten

Fra : Steen

Dato : 30-09-04 10:10

Ups jeg fandt Holmstrup på google og det var på sjælland.
Men du har ret, mit kendskab til odenses omegn er ret begrænset. Kender dog
en del til SØ området, men altså ingen gode fangststeder.

Steen

Fra : HansDanielsson

Dato : 30-09-04 19:59

Holmstrup ligger lige uden for Sanderum i Odense´s syd vestlige del mod
Tommerup, tror ikke du er fra Odense hvis du ikke kender byerne om kring
Odense, for ret skal være ret er det også en stationsby Vest for Odense.
Hans

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen

Dato : 30-09-04 20:58

Jamen jeg har da heller ikke påstået at være fra odense, Jeg bor her og har
gjort det i mange år men kommer fra jylland (hvor vi godt kunne fange
dafnier om vinteren)

steen

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-10-04 07:23

"Steen" <ravnen@hollufXXXpile.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen jeg har da heller ikke påstået at være fra odense, Jeg bor her og
> har
> gjort det i mange år men kommer fra jylland (hvor vi godt kunne fange
> dafnier om vinteren)

Dafnier dør ikke alle om vinteren, men det er sommeren, der er højsæson
(modsat cyclops)
Spredningen er så effektiv at stort set alle vandhuller indeholder en
bestand - med mindre der ikke er en forgiftning, der umuliggør det.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-09-04 16:03

"HansDanielsson" <HansDanielsson.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Ethvert vandhul er en mulighed. Eks er der to steder i Kocksgade (C)
Og når sæsonen er forbi for dafnier, er der nok myggelarver eller cyclops

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-10-04 07:27

Der kom lige et "ikke" for meget med. Sorry
Ole

---

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 30-09-04 08:20

Steen wrote:

>Kender noget et godt sted at fange dafnier i odense sø (syd-øst).
>
>vh
>steen
>
>--
>fjern xxx i mailadressen ved direkte svar.

hej...

Dafnier, er mest en foraars-foretegelse.....du skal nok ikke regne med
at fange store mængder lige nu.....

Fra : Steen

Dato : 30-09-04 08:31

Hej
Tak for rådet, men hvad skal jeg så gå efter?

Steen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 30-09-04 09:46

Holmstrup ligger mellem Bellinge og Blommenlyst.

/Carsten

Fra : Omnolog HMH

Dato : 04-11-04 00:06

Har du fåer fanget nogen?

I så fald hvor og hvordan?

Fra : Steenr

Dato : 04-11-04 12:31

Desværre ikke - måske folk ikke vil ud med deres fangststeder?

steen