visdomstand... arrg...
Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-09-04 23:04

Hej gruppe...

Jeg fik i onsdags fjernet en visdomstand, efter INTENS tandpine.
Problemet er at smerten sgu ikke forsvandt bagefter. Jeg har stadig ondt af
h til der hvor tanden har siddet, og faktisk også i hele den side. Mit
tandkød i hele den side er helt hævet og mega-ømt, den anden side er fin.
Nu tænker jeg så... Hvor længe går der før alt er normalt igen? For jeg er
så træt af at det gør så ondt.
Trækker hullet sig sammen og bliver glat efter et stykke tid, eller skal jeg
blive ved med at tygge mad ned i det?
Der er i øvrigt ikke betændelse i. Tandlægen HAR tjekket.

Arrg...

Mvh. Nana

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-09-04 23:49

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev

> [...]
> h til der hvor tanden har siddet, og faktisk også i hele den side. Mit
> tandkød i hele den side er helt hævet og mega-ømt, den anden side er fin.

Var det en voldsom "udrykning"?

Kan det tænkes du måske har kæbehulebetændelse?

> Nu tænker jeg så... Hvor længe går der før alt er normalt igen? For jeg er
> så træt af at det gør så ondt.

FOr mig gik der normalt en lille uges tid.

> Trækker hullet sig sammen og bliver glat efter et stykke tid, eller skal
jeg
> blive ved med at tygge mad ned i det?

Du skal ikke tygge mad ned i det.

Med tiden lukker det sig, i starten med en prop af blod, sener vokser
tandtødet som regel ud over det.

> Der er i øvrigt ikke betændelse i. Tandlægen HAR tjekket.

Mvh.

Fra : HEF

Dato : 28-09-04 09:40

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> blive ved med at tygge mad ned i det?
> Der er i øvrigt ikke betændelse i. Tandlægen HAR tjekket.

Hej Nana.

En af mine kollegaer fik på et tidspunkt trukket en tand ud, og efter flere
dage, havde hun stadig afsindig ondt. Hun gik til tandlægen igen, og det
viste sig at kæbebenet og nerverne var blevet blottet, og når nerverne
"tørrede ud", gjorde det vanvittig ondt. Hun fik lagt gaze med et eller
andet nellike-halløj ned i hullet, indtil tandkødet var vokset ind over
nerverne igen.

Det er vist ikke noget der sker så tit, men alligevel skulle det ikke være
så ualmindeligt. Så hvis ikke det bliver bedre, ville jeg da nok kontakte
tandlægen igen.

M.v.h. Helle.