Sidste nyt om hestemidshandleren
Fra : Kim L

Dato : 27-09-04 22:08

Måske er politiet nu på sporet, efter at de i nyhederne efterlyser en orange
varevogn med en skuenøgle som logo. Den skulle da være til at få øje på.
Havde selv uventet besøg i sidste uge, hvor mine heste blev lukket ud af
stalden om eftermiddagen af en ukendt person. Vedkommende blev forstyrret i
sit forehavende af vores hund, men hestene løb forvildet rundt på vejen, men
blev heldigvis uskadte fanget igen. De stod inde uden grimmer, men havde
fået grimer på. Tankevækkende!!!!.

Fra: "Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk>
Emne: Re: hesteskændinger forbliver i det jyske
Dato: 24. september 2004 20:35

Så kommer lige resten af teksten:

der kan læses mere om det her:

Lene Vang

Fra : Søs

Dato : 28-09-04 09:54

Godt i har jeres hund klap den en lige ekstra gang ;)

Så godt de efterlyste bilen i tvavisen, lad os håbe at de snart finder den
skyldige!!

MvH
Søs

Fra : Winther

Dato : 25-10-04 14:26

Er der noget nyt i sagen?

Vh. Winther

Fra : Marlene

Dato : 25-10-04 17:04

"Winther" <Falk-Petersen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget nyt i sagen?
>
> Vh. Winther

Ja, jeg vil også meget gerne høre nærmere. Har tænkt på det flere gange.

Mvh. Marlene.

Fra : Louise

Dato : 28-09-04 12:19

Hej Lene

Det har jeg slet ikke hørt noget om, men det kunne da være super hvis
de er tættere på en opklaring.

Sikken en grim oplevelse du havde med dine heste, godt det ikke var
mig. Bor også i Jylland. Efterhånden tror jeg at der er mange småskøre
mennesker, der bliver inspireret af sagerne og laver sindssyge ting.
Det er ikke nødvendigvis den samme, som skænder heste, men jeg kan
godt forstå du er nervøs.

Louise

Fra : Liz B.

Dato : 28-09-04 21:52

Sakset fra JyllandsPosten, d.26/9-04 til orientering:

En familie fra Gilleleje mistede sin hvide hoppe, Yasmin. De havde haft
den i 20 år. Moderen fandt den onsdag morgen kl. 08.30 død og skamferet.
Hesten havde gået sammen med tre sorte heste i folden ud til vejen, neden
for familiens hus, men ingen havde set eller hørt noget mistænkeligt, og de
tre andre heste var uskadte.
Dyrlægen Klavs Alexander konstaterede kort efter, at hesten var død
seks-otte timer tidligere, hvorefter højre øje var gennemboret med en skarp
genstand, højre øre med et rent snit skåret halvt over, og anus, skede og
skamlæber med nærmest kirurgisk præcision fjernet.

Højst mærkværdigt, tænkte dyrlægen, for der var ingen spor af kamp, og
dødsårsagen var et mysterium: Hesten var ikke død af blodtab, havde ingen
skudsår.

Familien havde også svært ved at forstå det. Yasmin var den af hestene,
der var sværest at komme til. Den var meget dygtig og sød, men også
reserveret over for fremmede, især mænd.

»Jeg tror, at gerningsmændene har stået på den anden side af hegnet og
lokket den med mad. Ellers ville den ikke gå hen til fremmede. Det er
uforståeligt, at det kunne lade sig gøre. Vores to piger var utrøstelige. Vi
var nødt til at fortælle dem, at der har været en syg mand herinde og slå
deres hest ihjel,« fortalte faderen tidligere på ugen.

En obduktion gav fredag svaret på en del af mysteriet. Nemlig selve
dødsårsagen. Yasmin var hverken død af bedøvelse eller gift, men af
tarmslyng. Dermed vil politiet heller ikke udelukke, at skamferingen af
hoppen er begået af andre dyr - og at mishandlingerne endnu ikke har nået
Sjælland.

Dyrlægen håber, at det forholder sig sådan, og at han har råbt »ulven
kommer« uden grund. Han har bare svært ved at tro det. For i sin 15-årige
karriere som dyrlæge har han set døde køer og kalve med trevler hængende ud,
fordi andre dyr havde spist af dem, men han har aldrig set et øre skåret
over på den måde eller kønsdele fjernet som med en kniv.Efter de mange
mishandlinger er hesteejere rundt omkring begyndt at patruljere om aftenen i
håb om at kunne beskytte deres heste og få has på gerningsmændene. Politiet
opfordrede forleden på tv dem til at handle besindigt, hvis de snupper
gerningsmændene. Det er et godt råd.

For én ting er sikkert:

Næppe noget andet dyr kan vække større følelser end en hest.

Fra : Jynis

Dato : 29-09-04 14:33

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerningsmændene. Det er et godt råd.
>
> For én ting er sikkert:
>
> Næppe noget andet dyr kan vække større følelser end en hest.

Hej Hestevenner

Det her synes jeg lyder temmelig usansynlig. En hest der dør af kulik ,
ligger sig da ikke bare ned og dør . Der må da være tegn på dødskamp på
en eller anden måde.
De stakkels heste det er gået ud over , må da også have været bedøvede på en
eller anden måde. Ellers skulle det vel ikke kunne lade sig gøre at
mishandle dem så groft.
Det kan godt være der ikke er fundet tegn på noget, men det er heller ikke
alle sportsfolk der har taget douping , der kan afsløres. Der findes heller
ikke dyr , der kan " gnaske" så knivskarpt , som der her er tale om.
Alt medisin kan købes i udlandet via internet, dyrlægerne er dygtige , men
kan umulig kende det alt sammen.
Det var bare lidt tanker omkring dette meget ubehagelige emne.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Heidi Falch

Dato : 29-09-04 22:09

On Wed, 29 Sep 2004 15:32:44 +0200, "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk>
wrote:

<snip>

>Det her synes jeg lyder temmelig usansynlig. En hest der dør af kulik ,
>ligger sig da ikke bare ned og dør . Der må da være tegn på dødskamp på
>en eller anden måde.

Tja - den hest jeg red på, da jeg startede med at ride igen i 2001
døde af tarmslyng og det eneste der egt. fik staldpersonalet gjort
opmærksom på at hun havde det skidt var fordi hun ikke kom ned for at
spise, og ikke ville rejse sig (det lykkedes dog, og de fik hende ind
i stalden, og hun døde så et par timer senere)

>De stakkels heste det er gået ud over , må da også have været bedøvede på en
>eller anden måde. Ellers skulle det vel ikke kunne lade sig gøre at
>mishandle dem så groft.

En bremse efterlader ingen spor, men får hesten til at stå stille.

<snap>
--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 29-09-04 22:29

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det her synes jeg lyder temmelig usansynlig. En hest der dør af kulik ,
> ligger sig da ikke bare ned og dør . Der må da være tegn på dødskamp på
> en eller anden måde.

(klip)

Jeg vil love dig for at en hest bare ligger sig ned og dør af tarmslyng. Min
egen hest havde det for nogle år siden og hun havde så ondt så ondt. Hun gik
i en døs og lagde sig ned. Ikke noget med at smide sig rundt....bare ned og
ligge helt stille. Og er det en hest på folden der har fået tarmslyng og det
ikke opdages i tide så vil den ligge sig ned og dø.

--
~ Hilsen
Annette ~