include fra roden ?
Fra : sfjskjf

Dato : 27-09-04 21:05

hvordan får jeg det til at virke når mappe 1 ligger i roden

jeg bruger
<?php include ("mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>

virker ikke - jo kun hvis jeg bruger den i en fil som ligger i roden.

jeg har også prøvet :
<?php include ("../mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>

virker ikke - hjælp !

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-04 21:34

sfjskjf wrote:
> hvordan får jeg det til at virke når mappe 1 ligger i roden
>
> jeg bruger
> <?php include ("mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>
>
> virker ikke - jo kun hvis jeg bruger den i en fil som ligger i roden.

Hvis din copyright.txt ligger i mappe2, som er en undermappe til mappe1 -
som igen er en mape i roden, skriver du sådan:

<?php include ("/mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>

Så skulle det virke fra alle mapper på dit site.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : sfjskjf

Dato : 27-09-04 21:42

ja det skulle jeg også mene , men jeg får denne fejl
Warning: main(): Failed opening '/mappe1/mappe2/copyright.txt' for inclusion
(include_path='.:/usr/local/lib/php')

Fra : tjekmig.dk

Dato : 27-09-04 22:31

"sfjskjf" <23972@dpsisddd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har også prøvet :
> <?php include ("../mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>

Prøv

<? include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/mappe1/mappe2/copyright.txt"); ?>

--
Mvh http://tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-09-04 23:14

On Mon, 27 Sep 2004 22:05:02 +0200, "sfjskjf" <23972@dpsisddd.dk>
wrote:

>hvordan får jeg det til at virke når mappe 1 ligger i roden

I roden af filsystemet? I så fald:
<?php
include ("/mappe1/mappe2/copyright.txt");
?>

I "webroden"? I så fald:
<?php
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/mappe1/mappe2/copyright.txt");
?>

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: af sted (og ikke afsted)

Fra : lsjdf,jdsfkjdfjkjdfk~

Dato : 29-09-04 12:42

nu virker include (sådan da)

jeg skulle sætte den absolutte sti (/hsphere/local/home/bruger1/domæne.dk/ )
når man includer.

lidt bøvlet ! men hvorfor skal man egentligt det ?

nå men nu til mit andet problem, jeg fik det til at virke når jeg kalder en
side alene, men når siden er en del af et frameset så melder IE fejl

fejl : adgang nægtet kode 0

det drejer sig om en "chart.dk" tæller som skal includes på div. sider.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-04 15:01

lsjdf,jdsfkjdfjkjdfkjdkjfkdj wrote:

> nå men nu til mit andet problem, jeg fik det til at virke når jeg
> kalder en side alene, men når siden er en del af et frameset så
> melder IE fejl

Hvorfor vil du også lave noget i frames. Der er flere grune til at lade
være:

http://www.html-faq.dk/2009.asp

> det drejer sig om en "chart.dk" tæller som skal includes på div.
> sider.

Den tæller kan du vel lægge i en div, som du så lægger det rigtige sted på
din side.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk