PCI- AGV grafikkort
Fra : per

Dato : 13-05-01 19:41

Er der så meget forskel på PCI/AGV kort, hvis der ikke er tale om
spil?

Problemet er at min AGV slot er stået af.

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-05-01 20:01

"per" <per@ph-byg.dk> skrev i en meddelelse
> Er der så meget forskel på PCI/AGV kort, hvis der ikke er tale om
> spil?
>
> Problemet er at min AGV slot er stået af.

Det kan også være det samme. AGV porten er vist aldrig slået igennem

Nååååhhh - du mener AGP?! Okay - nej, hvis du kun skal bruge computeren til
tekstbehandling, regneark osv. kan det være ligegyldigt om det er et PCI
eller AGP kort, der sidder i maskinen.
Bare sørg for at kortet har rigeligt med ram (mindst 16 mb), og er i en
ordentlig kvalitet, så du kan køre Windows i en ordentlig skærmopløsning og
en høj opdateringshastighed (refresh rate)

mvh
Peter

Fra : per

Dato : 13-05-01 20:38

On Sun, 13 May 2001 21:01:21 +0200, "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com> wrote:

> [...]
>ordentlig kvalitet, så du kan køre Windows i en ordentlig skærmopløsning og
>en høj opdateringshastighed (refresh rate)

Jeg har et Winfast GeForce MX APG 4x sdram 32 Mb tv out.

Jeg havde tænkt mig at bytte det med et Creative GeForce2 MX DDR
sgram32 350 Mhz.

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-05-01 21:31

> Jeg har et Winfast GeForce MX APG 4x sdram 32 Mb tv out.

APG - endnu en speciel port? Nej, okay...

> Jeg havde tænkt mig at bytte det med et Creative GeForce2 MX DDR
> sgram32 350 Mhz.

Go ahead! Jeg regner med, at du så mener PCI-udgaven. Dette kort vil så
rigeligt kunne bruges til de behov du beskriver, og du burde nu også stadig
fint kunne bruge det til spil. Om du overhovedet kan udnytte et AGP-korts
eventuelle højere hastighed afhænger jo samtidig også af dit øvrige
system...

mvh
Peter

Fra : per

Dato : 14-05-01 05:46

On Sun, 13 May 2001 22:30:33 +0200, "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com> wrote:

>APG - endnu en speciel port? Nej, okay...

>Go ahead! Jeg regner med, at du så mener PCI-udgaven. Dette kort vil så

>eventuelle højere hastighed afhænger jo samtidig også af dit øvrige
>system...

Det er en P2 350 Mhz. 200 Mb ram.

--
Per

Fra : per

Dato : 14-05-01 05:52

<no@spam.com> wrote:

>APG - endnu en speciel port? Nej, okay...

Det var satans

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-05-01 21:53

> Jeg har et Winfast GeForce MX APG 4x sdram 32 Mb tv out.
>
> Jeg havde tænkt mig at bytte det med et Creative GeForce2 MX DDR
> sgram32 350 Mhz.

Jeg læste lige tråden længere oppe, hvor du skriver at du har forsøgt at
stoppe Winfast kortet i maskinen, men at skærmen herefter ikke ville tænde.
Hvor meget erfaring har du med at stoppe AGP-kort i et bundkort? Porten er
nemlig temmelig stram, og jeg er ret sikker på, at du ikke har fået kortet
ordentligt i. Du kan mærke, når porten "tager ved", og der skal presses til,
før at det sker... (Men pas nu på du ikke knækker noget

Check evt. om printbanerne på kortets konnector (det, der skal ned i
AGP-porten) stikker lige langt op i portens venstre og højre side. Hvis
ikke, er det fordi kortet ikke sidder ordentligt.

mvh
Peter

Fra : per

Dato : 14-05-01 05:49

On Sun, 13 May 2001 22:52:47 +0200, "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com> wrote:

>Hvor meget erfaring har du med at stoppe AGP-kort i et bundkort?

Intet. men der var forbindelse da jeg instalerede det, og først
eftre boot, var skærmen sort, og har været det hver gang jeg forsøgte
med et AGP kort.

Kortrt virker fint på en anden maskine.

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 14-05-01 08:14

> Intet. men der var forbindelse da jeg instalerede det, og først
> eftre boot, var skærmen sort, og har været det hver gang jeg forsøgte
> med et AGP kort.
>
> Kortrt virker fint på en anden maskine.

Ok, men det _kunne_ jo være

mvh