45Gb HD og partitionssjov
Fra : Jesper Frehr

Dato : 13-05-01 18:53

Hmmm - skiftede min gamle HD ud med een der var NOGET større. Brugte
DIVECOPY Det gik fint. Fik resten af HD'en delt op. Kan bruges og der er
masser af plads.
MEN Norton klager sig. Hver gang jeg vil køre diskdoctor siger den at der
er en eller flere partitioner der er ulovlige og om jeg vil rette det.
Første gang sagde jeg JA, og det resulterede i at alle drev på den udvidede
patition røg. Til gengæld havde den lavet et drev på 7 Gb. UNDERLIGT!!!!!

Det er kun Norton diskdoctor der klager sig. Speedisk klarer det fint og
windows kører glat.

Hvad pokker kan der være i vejen???

Jesper

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 23:41

nok bare en fejl mellem Norton og HD'en! Tag evt. at opdatere Norton! Tror
det muligvis kan hjælpe!

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screw you self!!!!
..
..

Fra : cjko

Dato : 05-06-01 00:22

On Sun, 13 May 2001 19:53:10 +0200, "Jesper Frehr" <jesper@frehr.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er kun Norton diskdoctor der klager sig. Speedisk klarer det fint og

Har selv "moret" mig med diskdoktor, uanset hvad version det var, i
min 45gb-ér.
Fik sagt ja et par gange, og den udviddede partion var røget sig en
tur.
Jeg tror det skyldes at IBM har dette "disk overlay" hvad det så end
er??
Ellers kan Norton ikke lide store diske. dvs over 31 GB
cjko

Fra : Snifty

Dato : 08-06-01 01:14

"cjko" <cjko@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tur.
> Jeg tror det skyldes at IBM har dette "disk overlay" hvad det så end

Prøv at tjek efter med f-disk eller et andet prog., om summen af de enkelte
partitoner er større end selve harddiskens størrelse (det behøves ikke være
meget til forskel, før den er gal)

Jeg havde nemlig lignende problemer med min IBM 45Gb harddisk.

Jeg tror nok, problemet skyldes en fejl i f-disk i Win98 1.edition. Da jeg
(efter at Norton havde jamret sig, og jeg havde lært værdien af
undo-disketter )) tjekkede mine partitoner med ovennævnte, viste det sig,
at den havde delt harddisken op til 102%. Efter at jeg har gentaget
processen med f-disk fra Win-ME, er der ingen problemer. Harddisken er nu
delt op til 99%, og jeg har - sjovt nok - fået nogle ekstra mb at boltre mig
med...

Mange venlige hilsner, Snifty