Tele2 "The Company that brings you WRONG b~
Fra : Ulf Nilsen

Dato : 27-09-04 17:06

Kære læser
Min bøn er følgende: skift fra Tele2 eller undgå at bliv kunde.

Tele2 har sendt mig fejlbehæftede fakturaer igennem 12 måneder. Så jeg
hver måned har måtte ringe til fakturaservice og få korigeret beløbet.
I gennem et år har 11 ud af 12 fakturaer været behæftet med fejl som:
Tilpasning af produkt (uden begrundelse), Rykkergebyr (uden
begrundelse), Fejl opkrævning, overlappende fakturaer (betal din ADSL,
2 gange min ven) med mere.
Og den sidste nye: Få tilsendt en rykker, for en faktura du ikke har
modtaget, som bliver afsendt (rykkeren) 3 måneder efter at din
slutopgørelse er opgjort.
Korrekt, Jeg er ikke kunde længere!

Mærkeligt nok har Tele2 "The Company that brings you WRONG bills"
aldrig lavet faktura-sjov til min fordel.

3 gange har jeg modtaget breve fra CIS inkasso, som er Tele2s
inkassoselskab. 3 gange har de måttet erkende at Tele2 selv måtte
betale beløbet, fordi fakturaen aldrig skulle være afsendt. Jeg er
trods alt en god betaler.

Telefoniske aftaler med Tele2 fakturaservice om at fremsende en
korrekt faktura fortolkes som: Send ham en rykker med inkassotrusler,
så betaler han nok det beløb, som vi aldrig skulle have faktureret
ham. Hvorfor man ringer tilbage og spørger hvad der skete med aftalen
om at modtage en ikke-fejlbehæftede faktura med opdigtede
vupti-beløb... Ja den aftale kender vi ikke noget til, der står ikke
noget her...

Jeg bliver simpelthen så sur, og jeg bliver ALDRIG kunde hos Tele2
igen og jeg ønsker selskabet konkurs og gravlagt.
I den anledning rådgiver jeg enhver til at skifte ITK-leverandør.

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-09-04 20:57

Ulf Nilsen wrote:

> Kære læser
> Min bøn er følgende: skift fra Tele2 eller undgå at bliv kunde.

Det er nemt, det bliver jeg aldrig!

--
regards, Peter Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 19:04

Peter Larsen skrev:

> Det er nemt, det bliver jeg aldrig!

Heller ikke jeg. Visse ydelser/produkter kan købes billigt for dyrt..
eller noget. Altså jeg mener Tele2 er billig men stinkende elendig
sammenlignet med TDC fx.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : TS

Dato : 27-09-04 21:56

Ulf Nilsen wrote:
> Kære læser
> Min bøn er følgende: skift fra Tele2 eller undgå at bliv kunde.

Enig!
Jeg har netop modtaget to regninger uden begrundelse for hvad de dækker.
Jeg har ikke været kunde hos dem siden starten af april. Med et
fejlagtigt inkasso mellemværende undervejs har jeg forsøgt at skrive til
dem flere gange for at få de korrekte regninger, uden held. Derudover
har jeg stadig deres ADSL udstyr liggende. De vil de åbenbart ikke have
tilbage, selvom jeg flere gange har opfordret dem til at sende en
returkasse.
Deres kundeservice og regnskabsafdeling er ikke noget at råbe hurra for.
Prøv Cybercity stf. der får man godskrevet beløb hvis de over telefonen
har oplyst forkert pris ift. det man har bestilt. de er ikke bange for
at erkende at de har begået fejl. Og det komme ikke til at gå ud over
kunden.

/TS

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 28-09-04 07:13

Enig ! De benytter enhver undskyldning for at starte inkasso sager -
hvis ikke de havde landets billigste ADSL ville jeg holde mig langt væk-
men det har de desværre.

Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-09-04 08:24

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
> Enig ! De benytter enhver undskyldning for at starte inkasso sager - hvis
> ikke de havde landets billigste ADSL ville jeg holde mig langt væk- men
> det har de desværre.
[..]
Måske er det så konsekvensen for at tilbyde så billigt ADSL? - at man ikke
kan køre et respektabel selskab, som kan sige de har samvittigheden i orden.

/MD

P.S. Det vil forresten gavne dig at læse her:
http://www.usenet.dk/netetikette/citatteknik.html

Fra : H.S.

Dato : 29-09-04 11:59

"Ulf Nilsen" <u.nilsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bliver simpelthen så sur, og jeg bliver ALDRIG kunde hos Tele2
> igen og jeg ønsker selskabet konkurs og gravlagt.
> I den anledning rådgiver jeg enhver til at skifte ITK-leverandør.

Been there, done that, got the T-shirt !

Har også været Tele2 kunde, og bliver det aldrig igen.

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-04 00:29

<snippet en masse for at spørge :>

> I den anledning rådgiver jeg enhver til at skifte ITK-leverandør.

ITK?

Fra : Kasper Holtze

Dato : 30-09-04 11:25

ShutEye wrote:
> <snippet en masse for at spørge :>

> ITK?

InformationsTeknologi og Kommunikation

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-04 16:47

> InformationsTeknologi og Kommunikation

Aha :)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-09-04 21:40

Der har altid været problemer med tele2 "de er sku for dumme" *GGG* fatter
ikke de lever endnu ???

Jeg havde Internet hos dem den gang get2net kom frem (det var i stenalderen
med 56k modem)
ca. 2 md efter jeg ikke var kunde der mere, kom der plusseligt et brev, om
de havde haft fejl
på lange opkald og der ville blive fremsent en faktura senere F**K dem..
de har aldrig haft styr på en ski*/pind

Fra : Reno Raines

Dato : 02-10-04 23:04

Hej Ulf

Rørende enig. Har været i samme båd med vel omkring 75 telefoniske
henvendelser, breve, emails, anbefalede breve og fax for at få rettet
fakturaen. Alt til ingen verdens nytte hvorefter de gladeligt sender en
til CIS efter de har ignoreret dine anbefalede breve.
Standardkommentaren fra den 18-årige telefonsupporter er "det retter
vi", "det er din egen fejl" eller "samtalen er slut", hvis man
insisterer for meget. Uafhængigt af hvilket svar du modtager sender de
dig stadig til inkasso. Efterfølgende Teleankenævnet i 2 omgange før
Tele2 ville acceptere at jeg ikke skyldte dem en øre. Det der er det
mest frustrerende er al den tid man bliver tvunget til at bruge på
sagen.
Så for at være mindre saglig: Fuck Tele2!

MVH
RR