NY Pumpe og nyt akvarie ... fisk dør..
Fra : Kasper friis

Dato : 27-09-04 14:13

Har lige skiftet vand, sten, pumpe/filter og renset hele mit akvarie.. og så
ved jeg godt at det skal stå lidt tid før fiskene skal i igen, men efter 1½
dag tænkte jeg at akvariet nok var bedre end den plastikspand de stod i på
gulvet..

Nu er problemet så at mine scalare er begyndt at dø.. de ligesom gisper lidt
efter vejret (trækker vejret meget hurtigt) og svømmer sidelæns, spiser
intet osv..

hvad gør jeg for at få akvariet i orden på rekord tid så de sidste 7 fisk
ikke dør.. der er kun 1 der er død indtil videre.. måske jeg bare skal lade
naturen gå sin gang og lade det være, men er der noget jeg kan gøre så
fiskene får det bedre?

--
Kasper Friis
ZX6R 636 04 i Kawa grøn :)

Fjern "FJERN" inden reply til mig

Fra : DM

Dato : 27-09-04 20:27

"Kasper friis" <pizzabagerFJERN@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1½
> dag tænkte jeg at akvariet nok var bedre end den plastikspand de stod i på

Ja nu er det jo for sent, men næste gang så gem lidt at det "gamle" vand og
filtermateriale. Det du kan gøre at at skifte mindst 50% vand hver dag, og
løbende teste for Ammonium, NO2 og NO3. Når Ammonium er 0, NO2 er faldende
og NO3 stiger er du på rette vej, men der går nok 7-10 dage. Stop med at
fodre fiskene i den næste uges tid, de kan sagtens overleve uden foder et
stykke tid.

/DM