Hvilket kattegrus??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 27-09-04 14:04

Hej allesammen.

Imorgen skal jeg ud og købe alle tingene til min små misser. Det varer jo
ikke så længe før de kommer.

Men hvilket slags kattegrus er det bedste til to indendørskatte??

Køber et lukket kattetoilet imorgen!!

Kigger på jeres (forhåbentlige) svar iaften når jeg kommer hjem fra
arbejde...

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 15:38

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvilket slags kattegrus er det bedste til to indendørskatte??

Eksteme Classic er et rigtig godt grus. Det holder længe og klumper godt.

Det er nok forskelligt, hvad folk betegner, som det bedste grus.
EC er lidt parfumeret, hvilket jeg gerne vil have, hvor andre overhovedet
ikke bryder sig om parfumeret kattegrus.

Tror nok, at det var Everclean, vi også prøvede på et tidspunkt. Det minder
meget om Ekstreme C, bare ikke nær så parfumeret.

Vi startede med en kattebakke, til vores to første katte, men de skulle hele
tiden derop samtidig, så vi fik hurtigt skaffet bakke nummer to.
Nu har vi 3 bakker til 4 katte, så måske skal du købe to kattebakker med det
samme, nu du er i gang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jesper Johansen

Dato : 27-09-04 22:58

ja, man kan diskutere hvad der er bedst.

Jeg har pt. 5 katte. og 3 tissekasser. Hvilket jeg anser for et rimeligt
antal.
Men det sjove i det er at.. den ene kasse bruger alle til at tisse i og
den anden bruger de til stort (uden undtagelse) og den 3 kasse bliver så
at sige aldrig brugt. *S* Det var lige en lille sjov tilng jeg ville
fortælle. Jeg har prøvet meget forskelligt grus og katten vil godt
benytte det der er i kassen. Så mit råd er! Køb noget forskelligt og se
hvad du selv syntes er bedst. Alt lige fra det dyre til det billigste.
Se også lidt økonomisk på det, da det jo er noget du skal købe mange år
frem i tiden. Selv bruger jeg det "billige" fra Fakta..... Sille i en
hvid pose. Nogen kan li det, andre ikke, men jeg mener at kassen skal
tømmes for "snavs" hver dag og så er det ikke det store problem, med en
billig. Man kan jo hvis man køber en bedre/dyere grus måske spinge en
tømning over, men er af den opfattelse at man ikke skal gøre det, da der
jo også er en stor smitterisiko ved "tissekassen"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-09-04 23:16

Jesper Johansen wrote:
Se også lidt økonomisk på det, da det jo er noget
> du skal købe mange år frem i tiden. Selv bruger jeg det "billige" fra
> Fakta..... Sille i en hvid pose. Nogen kan li det, andre ikke,

vil lige sige, at jeg faktisk er ret imponeret over det der "Sille"..... det
koster 23 kroner for en pose med 8 liter...
det klumper VÆSENTLIGT bedre end mange andre billige grus, og faktisk meget
bedre end Biocat, som jeg ellers har sværget til....
Mit største problem med lige den grus, er at den opsuger temmelig meget lugt
hen ad vejen, og jeg er faktisk nødt til at skifte al gruset 1-2 gange om
ugen, selvom det klumper meget godt og fast....

jeg fandt for noget tid tilbage en 20 liters sæk i Maxizoo af et tysk mærke,
som klumper lige så godt som Sille, og som indeholder duft, så den blander
jeg somregel Sille med, hvis jeg har det i huset samtidig..... det tyske
grus kan jeg sæfølig ikke huske navnet på, men det kostede omkring 80 kr for
20 kg....
bruger jeg begge grustyper sammen, får jeg en god klumpningseffekt, en
minimal lugtgene og lang holdbarhed i bakken, til en overkommelig pris ;)

jeg behøver sæfølig ikke sige at bakken bliver tømt for klumper 1-2 gange om
dagen eller efter behov..... og når jeg fjerner klumper, har jeg endnu ikke
oplevet nogle af dem falde fra hinanden trods rysteture ;)
--
Knus, Sabina

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-09-04 23:05

Frk. Clausen skrev bl.a.:

> Men hvilket slags kattegrus er det bedste til to indendørskatte??

Vi bruger Everclean og er meget tilfredse. Det lugter aldrig, til trods
for to katte bruger een bakke. Den står lige ved vores bagdør, og
hverken vi eller vore gæster bemærker kattelugt når vi kommer ind fra
den friske luft.

Lars

Fra : mulberry

Dato : 28-09-04 06:19

"Frk. Clausen" skrev d. 27-09-04 14:04 dette indlæg :
> [...]
> arbejde...
> Hej Der er lige kommet et nyt i handlen, det har før været forbeholdt
internater og har ikke kunnet købes af privat, det er nok det bedste, da
det er meget gennemtænkt. Du kan læse mere om det her
http://www.bonniedyrecenter.dk/default.asp?objectid=E8D033002AF04DEF929B
E9C6B3BB0BEA og klik på artiklen om det.

http://www.kandu.dk/

Fra : mulberry

Dato : 28-09-04 06:31

"mulberry" skrev d. 28-09-04 06:19 dette indlæg :

> jo

Linket virker ikke, prøv isteden at søge på google: Bazcat, så får du
Bonnie dyrecenter og der er artiklen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 29-09-04 12:07

"mulberry" <mulberry.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bonniedyrecenter.dk/default.asp?objectid=E8D033002AF04DEF929B
> E9C6B3BB0BEA og klik på artiklen om det.

Jeg har lige afprøvet Bazcat, som er dyrt og bestemt ikke noget, jeg kan
anbefale. Der står på posen, at man skal fylde 3 cm i bakken, og herefter
kun ryste bakken og fjerne afføringen, da urinen vil fordampe.
Jeg kom ca. 5 cm "grus" i bakken, og fjernede aff. 2-3 gange dagligt.
Alligevel stinker bakken af ammoniak (faktisk som et gammeldags "das"), og
efter 4 dage blev jeg nødt til at skifte hele bakken, da jeg opdagede, at
mine katte (2 stk.) havde valgt at tisse på et badehåndklæde, der var
efterladt på badeværelsesgulvet, frem for at bruge bakken.
Jeg betalte 159 kr. for 2 x 10 liter Bazcat, hvortil kom 84 kr. i
forsendelse (købte det i Svendborg, bor selv på Langeland).
Når jeg har brugt pose nr. 2, går jeg tilbage til Brugsens billige
ikke-klumpende molersprodukt, der koster ca. 16 kr. for 10 liter.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : mulberry

Dato : 28-09-04 06:22

Fra : mulberry

Dato : 28-09-04 06:26

> [...]
jo
> ikke så længe før de kommer.
>
> Men hvilket slags kattegrus er det bedste til to indendørskatte??

Det lader til at linket ikke virker, da der skete noget så det delte
sig, så prøv isteden at søge på google, "Bazcat" så får du Bonnies

http://www.kandu.dk/

Fra : mulberry

Dato : 28-09-04 06:26

http://www.kandu.dk/