Jager 150W
Fra : mop

Dato : 26-09-04 21:26

Hej, jeg har købt et brugt Ebo-Jager 150W varmelegeme sammen med en Eheim
spandpumpe. Mit problem er nu, at på varmelegemet står der kun tal fra 0-9
og jeg ved ikke hvilke varmegrader de forskellige trin svare til. Er der
nogen der kan fortælle mig det?

med venlig hilsen

Mogens fra Svinninge SJ.
ved mail svar fjern junk

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 26-09-04 21:36

hvad med at putte den i en spand vand og måle hver time indtil den er
stabileceret
og så skruge lidt op eller ned til den ønskede temp et opnået,
Disse EBO folk har måske endeligt fattet at de tal der står på varmelegmer
jo alligevel ikke passer nogen stederhenne
og så har de bare lavet en 0-9 skala, faktisk genialt.
Man skal jo ALTID måle og checke temp med noget der kan måle rigtigt
mvh Thomas

Fra : Jasper Norman

Dato : 26-09-04 23:44

På mit Jager er trin 5 - 5.5 = 26 grader. Mon ikke det er det samme hos dig?
Men sæt den på 5, og hold øje med thermometeret.

/Jasper

Fra : mop

Dato : 27-09-04 08:39

Den står 5 nu og mit 128 l holder ca 25,5 grade så jeg venter og ser om der
er de store udsving i temp

Mogens fra Svinninge SJ.
på arbejde
ved mail svar fjern junk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-09-04 08:42

mop wrote:
> [...]
> og jeg ved ikke hvilke varmegrader de forskellige trin svare til. Er der

Som andre har foreslået: kontroller termostaten i en spand vand.

Men ellers: hvad siger manualen (som du vel har læst)?

--
Steen Suder

Fra : mop

Dato : 28-09-04 07:32

det er købt brugt ..... det vil sige uden manual sammen med en Eheim
2226 og et 128 l til en tuse
men mit 128l holder stadig 25,5 grader så jeg er smilene

Mogens fra Svinninge SJ.
på arbejde
ved mail svar fjern junk