Værktøj til til E/R diagrammering ?
Fra : RF

Dato : 26-09-04 21:28

Hejsa...

Kender I et godt værktøj til brug ved udarbejdelse af E/R diagrammer ?

vh
Ronni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-09-04 13:11

"RF" <news.sunsite@mailme.dk> wrote
> Kender I et godt værktøj til brug ved udarbejdelse af E/R diagrammer ?

Microsoft Visio er efter min mening fremragende.

Alternative foreslag kan findes i tråd om emnet for lidt over en uge siden:

--
Jakob Andersen

Fra : RF

Dato : 28-09-04 16:39

Hara kigget på Visio, men den understøtter ikke den type E/R diagrammer vi
benytter i undervisningen.

/Ronni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-09-04 00:26

"RF" <news.sunsite@mailme.dk> wrote in message
> Hara kigget på Visio, men den understøtter ikke den type E/R diagrammer vi
> benytter i undervisningen.

Har du kigget i den tråd jeg henviste til hvor der bl.a. henvises til Dia?

--
Jakob Andersen

Fra : RF

Dato : 29-09-04 18:53

Hej igen

Ja, men jeg får kun følgende post:
------
Hejsa

Hvad bruger folk til at tegne database-diagrammer i (under Linux)? Jeg
ønsker mig et program, hvor man kan oprette en tabel som har et navn og et
antal felter, og hvor man kan forbinde felter i een tabel med felter i en
anden tabel (altså relationerne). Disse relationer skal så naturligvis
følge med, når man lige trækker tabellen op i det ene hjørne og sårn.

Programmet skal udelukkende bruges til at lave en grafisk fremstilling af
database-diagrammet - altså ikke noget med at eksportere SQL mv.

Findes det?

--
Mvh.
/Thomas

Jeg ved ikke hvordan jeg får hele tråden frem hvis den består af mere end ét
indlæg.

/Ronni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-09-04 09:13