PHP quiz...
Fra : MipZhaP

Dato : 26-09-04 18:08

Hey,

Jeg sidder og hygger mig med at lave en quiz til et ungdomshus,
og det går ganske udemærket, er bare løbet i det problem at den
slet ikke udprinter noget som helst når siden loader.

Jeg ved at den kunne laves bedre med CSS osv. men det laver jeg
senere, og jeg ønsker det ikke kommenteret, har jeg hørt på lidt
for tit, selvom at jeg har spurgt om noget andet, mener intet
"ondt" med denne lille spalte, men har bare hørt på det lidt for
tit når jeg har postet noget testkode af en eller anden art..

Men mit spørgsmål går på, hvorfor udskriver den intet, det
begriber jeg virkelig ikke..

$quizvar er ikke sat til at starte med, så den første if-sætning
burde blive eksekveret, men det gør den ikke.

Nå, nok med gentagelser, her er hele koden:

<?
$questions[] = {
"I hvilken sport bruger man en bane, der er 19,2 m. lang og
1,06 m. bred?",
"I hvilken by blev Martin Luther King myrdet?",
"Hvad hedder farvandet mellem Island og Grønland?"
};

$answers[] = {
"Bowling",
"Memphis",
"Danmarksstrædet"
};

$sp = "&nbsp;";

if(!$quizvar) {
echo "<br/><font size=\"2\">" . $sp.
"Denne side er til jer \"kloge unge\" hoveder, som har lyst til
at teste jeres almen ".
"viden (Parat viden),<br/>" . $sp . "så jeg har støvet nogle
spørgsmål sammen til jer, som ".
"I nok vil finde ret så svære, men af den grund<br/>" . $sp
"også ganske lærerige. Så gå til ".
"den, men gør det nu ordentlig og uden snyd, så det er mest
fair for alle..<br/><br/>";

echo $sp . $sp . "<a href=\"index.php?vis=quiz&quizvar=1\">Quiz
1</a><br/>";
}

if($quizvar == "1") {
$spgnum = 0;

for($i = 0; $i <= count($questions[]); $i++) {
echo "Question: " . $questions[$i] . "<br/>";
echo "Answer: <input type=\"text\" size=\"25\" name=\"answer"
$i . "\"><br/><br/>";
}
}
?>

Mvh. Marc Poulsen
Tak på forhånd...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 26-09-04 18:32

MipZhaP wrote:

> Jeg sidder og hygger mig med at lave en quiz til et ungdomshus,
> og det går ganske udemærket, er bare løbet i det problem at den
> slet ikke udprinter noget som helst når siden loader.

Hvis serveren ikke er sat til at vise fejl, vil du få en tom side. Kig i
serverens fejl log, for at se hvad der skulle være af problemer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk